Een stukof 10 waar er 5 van de verkoopstaan om horlogemakersgereedschap van te kopen. Ga mij er toch maar eens aan wagen…
Momenteel 2, zullen er nog wel wat gaan volgen. Ik ben (nog) geen flipperaar.
Een stuk of 40, veel te veel. Ben geen flipperaar maar er moet wel uitgedund gaan worden. Over’t algemeen goedkope vintage-horloges van (soms) obscure merken, o.a.:
Ancre (2), Anker, Cauny, Delbana (2x), Dogma, Fesa, Gigandet, Helvetia, Junghans, Kama, Karex, Kienzle, Mentor, Orex, Oris, Palermo, Poljot, Raketa, Roxy, Ruhla, Seiko, Sepo, Sorna, Timex, Velona, Vialux (2x), Wostok, Yema.
Hier idem, heb er nu zo’n 32 en kan maar moeilijk overgaan tot verkoop
Ik heb er een stuk of 10. Bijna allemaal goedkoop spul, op één na (16710). Ik flipper veel te vaak en te veel. Maar dat houdt de collectie wel levendig!
Op dit moment 26. Ik moet eerlijk zeggen dat er aan aantal oudjes tussen zit dat nooit meer polstijd zal krijgen. Emotionele waarde. Draagbaar? Stuk of 16. Ik ben geen flipperaar… meestal koop ik iets en doe het niet meer weg.
Deze is mijn huidige collectie. Draag zelf niks ervan, heb band reactie aan onderkant pols, bij alles staal, titanium ,leer etc.
Maar ik kijk er wel graag naar voor ze verkocht worden
even een groeps knuffel en dan op zoek naar nieuwe eigenaar
Tijd voor een zakhorloge dus
Mijn collectie bestaat nu uit 12 horloges.
Hiervan draag ik er 4 regelmatig, de rest af en toe of zelfs helemaal niet (erfstuk van opa ligt bijvoorbeeld gewoon mooi te zijn in de vitrine).
Ik ga waarschijnlijk wel wat uitdunnen, want ik merk dat ik weliswaar leuke klokken als een CK, Timex of Fromanteel echt nog heel beperkt draag, terwijl mijn Breitling B1, Subdelta Periscope en NB Yaeger juist erg vaak om de pols zitten.
Dus misschien ga ik wel terug naar 4 of 5 stuks… pfff keuzes!!!
Lekkere collectie, Frits! Zit niets tussen dat ik niet zelf zou willen
Ha dat is een goeie
Op het ‘hoogtepunt’ zat ik over de 30 stuks…denk dat ik de helft al jaar niet had gedragen.
Heb al flink aantal horloges verkocht en zit nu op 22 horloges. Uiteindelijk wil ik op stuk of 10 horloges uitkomen waarvan een deel ‘flexibele schil’ is.
Zit nu op 7 horloge’s waarvan ik er 2 met regelmaat draag. Als ik in de toekomst nog 3 koop is t wat mij betreft goed.
2 Verschillende verhalen. Dat Bosch horloge is in feite niet zo duur. Ik zag toevallig dit horloge bij een pandjeshuis wat we hier een korte tijd hadden in Apeldoorn. Ik was geïntrigreerd en zocht informatie op internet, vervolgens zag ik er diverse op MP en kocht de beste deal. Zat nog een fraai doosje bij ook. Moest 'em wel even polijsten, want zag eruit als los in een la liggen rond rommelen.
http://i.imgbox.com/aatnHXg3.jpg
De Vostok werd aangeboden op het PMWF door Dave Murphy, van de door hem gemaakte lunettes inderdaad. Als mede forumleden wilde hij wel meedenken met paar ideeën die ik had. Daarom heeft hij het horloge voor mij gestraald en tevens een in China bestelde volstalen band, die er goed bijpastte. Hij was daarna zelf ook wel blij met het resultaat en heeft er mooie foto’s in de sneeuw bij hem van gemaakt. Wij zijn inmiddels ook al weer medeleden op het WFWF.
Dank je Jeroen.
Nou, precies zo denk ik er ook over. Je wil niet weten hoeveel muziek ik in huis heb!
Momenteel acht, die allemaal wel draagtijd krijgen. Hoewel ik zo mijn favorieten heb.
Omega seamaster soccer time
Heuer Carrera cal. 6
Coresa chronographe suisse
Aevig Valkyr
Tag Heuer professional 1000
Zenith respirator x
Zal quartz duikertje
Seiko SKX007
Maar wellicht dat ik er binnenkort een paar van de hand doe ten faveure van een nieuwe klapper. Volgende maand is het mijn HF verjaardag, dus dan is het wat mij betreft wel eens tijd voor een jaar-flipper-overzicht en een actuele vlootschouw.
2 x Seiko
2 x Oriënt
Sinn 104
Squale 50 atmos
Nu 6 horloges dus. Ik ben me aan het bedenken hoe ik nu verder wil gaan. Met name de Sinn en de Squale krijgen veel pols tijd en de rest pak ik heel soms eens om ze niet te laten verstoffen. De Seiko SSC293P1 kan ik denk ik net zo goed weg doen en over de Oriënt Star retrograde en de Mako twijfel ik nog. In plaats van de Retrograde zou er dan in ieder geval een andere witte ‘dresser’ terug komen. Ik kijk regelmatig rond voor een vintage horloge, maar gezien de prijzen en mijn beperkte kennis vindt ik dat nog even te gevaarlijk om een impuls aankoop te doen.
Zat op 6 maar weer terug op 9 met Nr.10 pending:
- Omega Speedmaster
- Omega Seamaster Professional 300
- Omega Speedmaster Mark IIVvintage
- Breitling Crosswind
- Zenith El Primero 36.000 VpH
- Staudt Praeludium
- Grand Seiko SBGR083
- Seiko SARB072
- Seiko SARX033
- Seiko Turtle PADI
Nu de foto’s
En dan is er nog de wishlist natuurlijk en de ambitie om te “downsizen” naar max 6
Ik zit momenteel op 7 horloge`s, waarvan er 4 regelmatig gedragen worden. in de zomer mogen er 2 vertrekken zodat ik op 5 uit kom.