Hoeveel lagerstenen?

Ik zat mijn Seiko Kinetic chrono eens te bekijken, en volgens Seiko zitten er 38 lagerstenen in. Nu vraag ik me af, wat is eigenlijk het maximum aantal in een horloge wat jullie kennen?

Wat voor een type Seiko heb je dan vindt het wel veel 38 stenen voor een Seiko kinetic.

De “Waltham 100 jewel watch”, met 83 totaal nutteloze jewels (:smiley:

Deze: Seiko SLQ011 Kinetic chronograph titanium

100 steens Orient

Een beetje naar beneden scrollen en dan vind je ook de 100 steens Waltham

O ja die ken ik wel dan kan het kloppen van die 38 stenen mooie Seiko trouwens.

Oké, dat zijn allemaal jewels die niks doen, alleen voor de sier. Ik neem aan dat Seiko ze wel met een bedoeling monteert?

Bij Seiko kan je er wel van uit gaan dat elke lagersteen écht nodig is. Die gaan echt geen geld verspillen aan nutteloze lagerstenen :slight_smile:

Hier zitten 17 steentjes in, en dan heb je een automatische chronograaf met dag/datum :slight_smile:

heren, heren,
Hoe meer Jewels hoe beter?
Welnee!
Elke jewel is een mechanische factor die iets in het tijdmechanisme kan verstoren!
Dus hoe meer Jewels, des te meer factoren die onzeker zijn zodat de tijd, waar het allemaal om draait, wordt verstoord.
Dus : hoe minder , des te beter!
: Quartz is eigenlijk de ultieme basis voor goede tijdmeting.
Omega komt met een nieuw dingetje: zie baselworld 2015, mechanische versie
die (kostbaar) met een nieuwe chronometer voor de dag komt: leuk maar zinloos.
Dan maar een TAGJE: Quartz én een thermometertje om de quartz frequentie aan te passen aan de thermischge factoren; ÉCHT LEUK, maar als het je om de échte tijd gaat:
dan maar een citizen óf seiko GMT die radio controlled de tijd aanpast:
wéér een dure optie: dan maar wachten op een smartwatch: die geeft de juiste tijd altijd aan, maar dan zit je weer met de batterijduur: een enkele dag: dat wil je niet als je na een ontvoering uit de auto wordt gegooid in een woestijn nabij Irak ( om maar wat te noemen)

Dan komen we uit op een mechanisch klokje, waterdicht, maar wel precies in de tijdweergave, licht aan de pols en met lume, als het kan:
Inmiddels komen we uit op een titanium versie, licht, duurzaam comfortabel, met een metalen band: gezien de economische situatie, los van een imposantie-factor, dwz we schrappen in ieder gavel alle rolexen, komen we uit op:
inderdaad INVICTA,
bedankt vootr het lezen, en dan nu een plaatje:

mokermike5 uploaded this image to

http://www.horlogeforum.nl/smileys/worship.gif