Hoeveel nieuwe aanwinsten mag je hebben per week.... ORIS

Hoeveel nieuwe aanwinsten mag je hebben per week… zojuist binnen gekomen. N ORIS zakhorloge.

HMMM is toch net iets anders als ik had verwacht. Dat is de spanning als je iets koopt vanaf n plaatje. En dan ook afwachten of het werkt en welke staat het verkeerd. Onlangs de ORIS XXL day-pointer gekocht, en het leek me wel aadig om dan ook n oud ORIS model te hebben.

Specs:
Zakhorloge ORIS
style art deco (stond in de advertentie) Waarschijnlijk jaren 50.
Maar waarschijnlijk jaren vijftig.
10 microns gold plated
met ketting lengte 34.00cm

kast 47.30mm
kast met kroon 51.23mm
kast met lug 57.28mm
dik 09.89mm

Ik heb niks met zakhorloges, maar ik vind het design mooi!

En het antwoord op je vraag is natuurlijk: zoveel als verantwoord is, haha! Voor mij is bepalend dat mijn horlogehobby niet ten koste van de hobbies van mijn dochter mag gaan. Ten koste van mijn vrouw mag best :wink:

Veel plezier ermee,

Gerard

Pfoei, je bent lekker bezig Tony! :wink:
Deze Oris ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd; ben echter wel bang dat het uurwerk niet te vergelijken is met die van je Zenith :smiley:

Oris fabriceerde alleen maar goedkope penanker-uurwerkjes (weliswaar hele goeie, maar toch…) en ik heb 't bange vermoeden dat er ook zoiets in dit zakhorloge zit.
Best wel grappig om te zien dat het woord penanker of stiftanker in de hele historie op de officiele websites van Oris angstvallig verzwegen wordt :smiley:

Maar nogmaals: ziet er goed uit, en is zeker erg leuk om naast je XXL te hebben als kuriositeit.

Groet,
Paul

Ik vond tot voor kort 1 per dag toch wel normaal :smiley:
Zie je de overeenkomst tussen de achterkant van de Zenith en de Oris? Lijkt mij dat het Zenith dateringsvraagstuk ook opgelost is…

De verkoper schreef het volgende om het deksel te openen:

looking at the back o the watch, see the groove vear the yolk? Just push gently the edge of a thin blade into the groove and the back should just pop open.

Snappen doe ik het niet.

Hierbij n foto vd verkoper vd binnenkant. Zojuist gevonden.
Het zegt mij niets.

Dat er in de zijkant ergens een inkeping te zien is. Als je daar heel voorzichtig het blad van een scherp voorwerp in duwt, springt de achterdeksel open. Zoiets. Maar niet doen tenzij je zeker weet dat je het goed gaat doen :smiley: