Misschien is deze post al eens eerder geweest maar…ik ben zo benieuwd wie er onder ons"forumleden" een Speedmaster in zijn/haar collectie heeft;)
Ik trap af met mijn Mark II.
Gr Dennis
Misschien is deze post al eens eerder geweest maar…ik ben zo benieuwd wie er onder ons"forumleden" een Speedmaster in zijn/haar collectie heeft;)
Ik trap af met mijn Mark II.
Gr Dennis
Ik draag met veel genoegen al een paar jaar deze 3870.50.31 (= de huidige standaarduitvoering van de Speedy). Tegenwoordig aan een zwarte Hirsch Carbon, wat ik zelf een aantrekkelijke combi vind.
Voor mij is de Speedy nog altijd het ultieme horloge. Niet alleen vanwege zijn roemruchte historie, maar ook vanwege zijn pure, welhaast spartaanse uitstraling.
Ik heb geen Speedy, maar ik las de inscriptie op de achterkant en realiseer me dat het over ruim 2 maanden 40 jaar geleden is dat Neil Armstrong zijn voeten op de maan zette (met een Speedy om zijn pols). Gaan de Speedy-eigenaren van nu nog iets organiseren?
Menno
Mijn cal. 321 pre-moon uit 1968.

Ik heb een stuk of 7 van die klokjes gehad maar uiteindelijk toch “het gevoel” kwijt geraakt. De liefde was destijds heel intens en explosief maar kon geen stand houden 

Ooit liep ik met deze op m’n pols:
Kaliber 321, pre pro:

Kaliber 321:

Links was van mij, de rechtse is van P. Stahl (Steiner)

Kaliber 861:

Kaliber 1861:

X33, hier al terug van service… met dichte urenwijzer :
(:? :

De MarkII heb ik nog, die gaat ook nooit meer weg. Het is het horloge van m’n pa geweest en met m’n 16de heb ik dit gekregen. Daar ligt trouwens ook de basis van m’n horlogeverslaving:

Laatst waren we samen in Barcelona en toen heeft pa het ding nog eens gedragen. Een mooi moment dat ik (nogmaals) met jullie wil delen:

Excuus voor de lange post maar Speedy’s… (tu):)o:~
Groet, Roel
Heb er verschillende gehad. 861, 1861, 50th anniversary, maar deze 321 is toch wel een blijvertje:

145.012 - 67
hans
Hoi,
Aangezien ik vanuit het buitenland via een Blackberry op het forum zit kan ik mijn 1861 even niet laten zien 
Even een correctie op het berichtje van Thieuster: de Speedy van Neil Armstrong zat niet om zijn pols maar hing in de landingscapsule omdat de boordklok kapot was. De tweede man op de maan (was dat Buzz Aldrin? Weet ik niet meer zeker) had echter wel de Speedmaster nog om zijn pols en dat was dan ook het eerste horloge op de maan.
Groetjes
Marc
2 automaatjes (176.0012 en 376.0822) op dit moment maar een 321 zou ik wel weer willen hebben…
Yep, Edwin ‘Buzz’ Aldrin was de tweede en die droeg de eerste Speedy op het maanoppervlak tijdens zijn wandelingetje buiten de deur.
Grappig detail is trouwens dat het voor Amerikanen 20 juli '69 was en voor ons Europeanen 21 juli. Dit als gevolg van de datumgrens c.q. het tijdsverschil. Volgens mij worden beide data kriskras door elkaar gebruikt voor dit historische feit.