Hoeveel waarde hangt er aan een originele band?

+1

Heb een alligator van abp, maar wel met Omega gesp.

Ik lees dat je de originele leren band hebt laten vervangen door een originele stalen band. Een originele stalen band lijkt mij in dit geval van meerwaarde tov een orig leren band, ongeacht wat er op het kaartje staat. Uitvoeringen met stalen banden zijn nou eenmaal meer gewild dan met leren banden.

Evt een originele sluiting kopen, kan natuurlijk nooit kwaad. Ik zie ze af en toe voorbij komen op het Uhrforum voor ongeveer € 125 - € 150. Dan heb je een goede gebruikte (het horloge is straks ook niet nieuw meer :wink: )

1 like

Laat een mooie band hand maken met omega op de gesp.

Als ik er een originele stalen omega band erbij zou hebben. Zou die originele leren band me gestolen kunnen worden. En lekker een mooie Ko band met originele gesp kopen.

3 likes

Ik zal het eens in de gaten houden. Ben daar niet zo actief maar kan ik wel eens gaan doen.
Het is dat het ref nummer niet klopt bij de band… maar nogmaals, het is mijn eigen autistische ik die dat dan kloppend wil hebben maar het absurde bedrag weerhoudt me nog.
Ik heb inmiddels al een ‘golden’ crocband met doornsluiting en gisteren heb ik een zwarte band met vouwsluiting gekocht van @jhanair (waarvoor dank voor het vlotte proces en de fijne interactie)…

De Omega banden van croc-leer met vouwsluiting zijn inderdaad erg duur. Persoonlijk zou ik daarom bij aankoop van een dergelijk horloge gewoon gaan voor wat ik liever draag. En de andere optie lekker laten zitten. Bij eventuele verkoop is het hebben van een stalen band overigens waarschijnlijk het meest gunstig.

1 like

Wat anderen ook al hebben gezegd, de band interesseert ook mij vrij weinig.
Alsof meneer Hayek zelf die krokodil heeft gevangen en gevild?!
Ik wil wel de originele gesp bij mijn horloges. En ik wil bij een dergelijk horloge ook een echte krokodil, geen kroko-print.

Kan je niet bij de juwelier dat kaartje met het ref nummer van de stalen band krijgen? Is wel de goedkoopste oplossing om je autisme te sussen :eyes:

2 likes

Ja dat, opgelost!

Als je hem ooit wil verkopen is de originaliteit natuurlijk een grote pré. Ik las net in een ander topic dat “de mate van interesse in details” toeneemt naarmate je langer met het horloge-virus besmet bent. Ik ben het daarmee eens.

Ik koop voor vintage horloges regelmatig originele banden, bijvoorbeeld in de baai https://www.ebay.com/str/squinky. Wellicht dat je daar eens kunt kijken.

Ik begrijp je helemaal, ik heb ook dat A trekje, dat iets moet kloppen en compleet moet zijn en liefst origineel. Maar ik stel mijn grenzen tegenwoordig. Het enige alternatief zou voor mij zijn een band te laten maken zoals ik het zie. en dan originele gesp omega erop.
Succes

Die waarde bepaal jij voor jezelf, mij zou het niet zo veel uitmaken of de referentie overeenkomt met staal of leer en of dat exact klopt. De rest is goed en origineel.

Daarbij vindt ik het een achterlijke premium voor slechts een merkje op de band, ik kan niet geloven dat de materialen en het maken deze prijs rechtvaardigen. Dus ik zou lekker aftermarket kopen en zelfs die idioot dure sluiting zou ik niet hoeven dan.

Ik heb de Hamilton field officer gehad, zit een mooie nato op met wat stukjes leer, prijs van Hamilton is ruim €100,- voor een uit chemische reacties verkregen bandje… Het horloge kostte €425 dus iodioot gewoon die prijs. Ik heb nog een Tissot kwarts liggen van ruim 20 jaar oud waar een originele band dik in de €100 euro kost, staat niet in verhouding en de kwaliteit is er niet naar .m.i.

Nu heb ik een Sinn met originele leren band die echt mooi en goed is en kost ruim onder de €100 en dat zou ik van dit merk niet verwachten zo een schappelijke prijs.

Dus ja, ik zal al gauw aftermarket kopen in de meeste gevallen omdat ik het vertik om een absurde premium te betalen. In het geval van Sinn waar de prijs gewoon normaal is zou ik voor origineel gaan dan.

Blijkbaar blijft het referentie kaartje je knagen.
Ik zal voor originele sluiting (2hands of nieuw) met goedkopere leren band nemen. Die leren band houd geen 17 jaar vol.

Zou zelf die gesp niet eens halen als je al de originele bracelet hebt, maar dat moet je zelf weten. De originele leren band is sowieso zonde van je geld.

Originele band is uit mijn hoofd 485 euro. 200 voor de band en 285 voor de vouwsluiting. Tenminste zo iets staat mij bij. Ik heb mijn lederen Omega Speedmaster band met Omega vouwsluiting in perfecte staat via dit forum.

Ik zou even juwelier van Baal bellen in Nijmegen. :+1:

Beste oplossing lijkt mij ook

Dat was de andere juwelier waar ik dus ‘van baal’.
Waar de andere twee juweliers €330 voor de band rekenen en €230 voor de sluiting rekent Van Baal €300 voor de sluiting en €400 voor de band. €700 vs €550… daar wordt vrij schaamteloos nog eens €150 extra gevraagd.
Dan is de 15% korting, dus €475 ineens een heel ander bedrag.
Als de sluiting €230 kost dan betaal ik €245 voor de band (wat geen crocband is begrijp ik?).

Niet helemaal want daar staat ook het serienummer van het horloge op.

Maak een foto van dat kaartje, laat het perfect plastificeren, heb je dat toch al :slight_smile: Aja fotoshop jouw nrs erop en thats it.

2 likes

€475 voor band+vouwsluiting is een goede prijs.

Ik heb zelf voor €220 een Hirsch Voyager op mijn Omega zitten. Sluiting us op de mm nauwkeurig af te stellen en de band doet niet onder voor die van Omega

1 like