Hoeveel waarde hangt er aan een originele band?

Ik heb vorig jaar december een omega speedmaster pro gekocht.
Omdat ik het horloge uit 2017 wilde kwam ik uit bij een bepaalde juwelier.
Deze had een speedmaster uit 2017 echter met een zwarte croc-band. Deze
heb ik laten wisselen met een stalen band. Ik superblij… ik had wat ik zocht.
Het stomme autistische stemmetje in mij fluistert echter steeds dat er op de kaart
een ref nummer staat van een speedmaster met leren band. Dus ik wil die leren band.
Na een even bellen kwam ik er achter dat ik de originele band nog kan krijgen met
15% korting, te weten €475,-.
Toch nog ff rond gebeld… Bij S&C €560,- (klopt met de 15% korting, dus de omega prijs) maar bij een ander willekeurige juwelier waarvan ik geen naam noem omdat ik er van baal, kost de band met vouwsluiting €700,-.

Iets in mij zegt dat ik drie knappe banden of wellicht meer kan kopen voor de prijs van
de Omega-band. Alleen dat stemmetje…:persevere:
Wat zouden jullie doen? Origineel of één of meerdere mooie aftermarket crocband(en) met gesp of vouwsluiting?

Ik zou voor het orgineel gaan :+1:

3 likes

Band of sluiting? De band interesseert mij minder, maar de sluiting wel.

Zo heb ik op mijn Speedmaster een Kaufmann band, maar wel met een echte Omega sluiting.

2 likes

Dit

Met dit

Maar dan die sluitingen origineel Omega.

2 likes

€700 voor een band met een Omega stempeltje, ik zou het ook niet doen. Voor €150 kun je uitstekende kwaliteit banden kopen.

Ben met mijn voorgangers ook eens dat een originele sluiting wél meerwaarde heeft.

1 like

50 euro voor een mooi bandje bij een van de banden bazen op het forum. En dan nog een Omega gesp er bij kopen, die zijn 50-100 euro ofzo?

1 like

Ingewikkeld, hoor. Wellicht biedt de hierboven vermelde oplossing van chique band met originele sluiting uitkomst! Dat is de gulden middenweg, nietwaar?

Ik zou gewoon voor een aftermarket band gaan.

De vouwsluiting is iig iets van €250

2 likes

:joy::joy::joy::joy:

(Mooie band met orginele gesp…)

1 like

Ik ga mee met het idee van (voorlopig) alleen een Omega gespje om te bewaren, dan baal je er niet meer zo van😀.

1 like

€230,-

Oh. En dat is ook wel genoeg voor 25 gram Chinees staal of niet. :yum:

Voor een eventuele verkoop zal een originele gesp of sluiting voor een hoop mensen vast meerwaarde hebben.

2 likes

Let wel, ik heb de originele stalen band… ik heb de originele stalen band laten ruilen met een originele leren band. De juwelier heeft nu een horloge met leren band waarvan het referentienummer op de kaart aangeeft dat deze een stalen band moet hebben. Bovendien denk ik niet dat ik 'm ooit verkoop. De intentie was een 2017 speedmaster voor m’n zoontje die in 2017 geboren is.

2 likes

Dan zou ik gewoon een mooie bandjes erbij kopen met een fatsoenlijke sluiting. Of je moet zelf heel veel waarde hechten aan een originele sluiting.

M’n breitling colt draag ik op verschillende canvas bandjes met een bijgeleverde sluiting. De enige die daarop let, ben ik zelf

Goed plan…en zeker geen bandje van € 475.
Loop je wel die 15% korting mis, pffff.
Windhandel.

1 like

Leer blijft toch geen jaren ok
De sluiting zou ik wel regelen

Zolang je één originele band hebt zou ik verder voor aftermarket gaan. Heb ik iig wel gedaan bij mijn Speedmaster. Die draag ik gewoon op een mooie leren Hirsch, terwijl de originele stalen band stof ligt te vergaren in de la.

Overigens ben ik denk ik een van de weinigen die vouwsluitingen niks vind. Ik zou altijd voor een doornsluiting gaan. Heb ze bij al mijn horloges laten vervangen.

2 likes

Ik zou voor een lederen band nooit zoveel uitgeven.

Een prachtige lederen band heb je voor 50 euro. Als je echt top kwaliteit wilt 120/130 euro? en een lederen band gaat nooit zolang mee als een stalen band… vind het dus een slechte investering.

Maar horloges kan je niet uitleggen :stuck_out_tongue: Het is een gevoel…

Misschien Ebay in de gaten houden voor een zo goed als nieuwe originele lederen band? Moet je toch voor 250/300 kunnen vinden…

1 like