Hoeveel weegt een uurwerk?

Beetje zoiets als ‘hoeveel weegt een auto’ natuurlijk. Maar toch, ik heb een ballpark figure nodig. Specifiek gaat het om een Omega 625: een handgewonden uurwerkje van 18mm doorsnede zonder complicaties. Iemand enig idee? Thanks!

Ik heb hier een Omega 625 kaal uurwerkje liggen. Stand by

Hahaha, dit forum is soms echt té cool! Ben benieuwd :smile:

Ongeveer 3,5 gram inclusief wijzerplaat en wijzers.

1 like

Ontzettend bedankt! En verbazingwekkend licht, eigenlijk. Ik had op iets als 10 gram gegokt.

Het is inderdaad erg licht. Nog inclusief de wijzers en wijzerplaat ook. Laatst een lading van die damesuurwerkjes kunnen kopen van Omega, Longines en Breitling (AS). Heb je geluk dat die er net tussen zit :slight_smile:

Da’s inderdaad toevallig! Heb je misschien ook een fotootje van de wijzerplaat? Ben benieuwd of het toevallig dezelfde is als in het horloge dat ik hier voor me heb.

yup,

Thanks! Toch niet helemaal dezelfde dial :wink: Was ook wel één toevallig geweest…

While you at it… Heb je toevallig ook een ballpark figure voor een 26-28mm automaat?

welke automaat? Omega 562 is goed?

Dat werkt voor mij!

13 gram, zonder wijzerplaat en wijzers.

Voor 36mm Gouden kasten reken ik altijd een 15gram aan werk en wijzers. Is een vrij accurate schatting meestal.

Thanks, M.

Ik heb hier inderdaad een gouden horloge liggen (zwaar) waarvan ik me afvroeg wat het totale goudgewicht zou zijn. Wijzerplaat is ook massief goud.

? Ben je dat heel zeker?

Si senor.

Damn, ik weet van enkele merken die het deden maar is toch vrij zeldzaam. Mijn vacheron bv had het niet (wel zo geadverteerd maar bleek niet te kloppen)

Heb je een fototje voor ons om over te kwijlen?

De Omega Constellation Deluxe hebben gouden platen, alsook de Longines Conquest (en Flagship) Deluxe. Zenith (de Captain) en UG (Polerouter) hadden ook Deluxe modellen.

Hier is de mijne (met een catalogusplaatje erbij)

En hier kan je ook een achterkant van een deluxe plaat zien: https://omegaforums.net/threads/omega-constellation-deluxe-rose-gold-18k-dial-very-rare-in-rose-gold.16062/

4 likes