Naar aanleiding van deze post in het topic over @BroederBill’s nieuwe horloge mancave dacht ik ook eens te kijken om iets aan de muur te hangen hier. Een “exploded view” van een horloge leek me interessant en ietwat nuttig ook, al afhankelijk van het kaliber (al is dat een kers op de taart, liever een goeie taart).
Deel hier hoge resolutie foto’s van binnenwerken (idealiter groter dan 2000x4000 pixels) die je vond, liefst met het model erbij hoge resolutie dus, want als je iets wil afdrukken op muur-formaat dan wil je wel genoeg pixels overhouden om er geen Minecraft van te maken. Ter info, om 100dpi (“acceptabele fotokwaliteit”) te halen voor een muurposter van 2m hoog moet je al richting 8000 pixels hoogte gaan.
Om af te trappen: de Chopard L.U.Chopard Full Strike:
Moet ik eens kijken of die dan wel weergegeven worden. Enkel een link is ook maar saai.
Het zijn geen echte foto’s maar renders met maar een paar bitjes aan kleurinformatie op een effen achtergrond, dus dat is wel te verwachten. Inderdaad veel kleiner dan je zou denken
Dat is moeilijk zoeken natuurlijk. Je zou ook kunnen overwegen om een collage van afbeeldingen op poster formaat te maken. Bijvoorbeeld een serie exploded views van beroemde uurwerken naast elkaar. Of juist afgewisseld met artists impression, patent tekeningen, watch art, enz.