Hoger glas steken om bezel te beschermen, wie doet het nog?

Heb nu een aantal horloges waar de bezels en nog meer de inserts echt wel zeldzaam beginnen te worden.
Deze duikertjes pakken allemaal een dik mineraal glas.

En heb nu bij allemaal een iets dikker mineraal dan standaard gestoken. Een micrometer of 2 boven de bezel uitstekend dus. Optisch is er een nihil verschil.

Vandaag voor de eerste keer het nut ervan kunnen ervaren. Gebotst tegen een baksteen muur. Een dikke kras op het glas maar de bezel en insert ongeschonden.

Misschien een tip voor de meesten onder ons die hun inserts wat willen beschermen.

2 likes

Een airback zou beter zijn . :stuck_out_tongue_winking_eye:

Slim gevonden! Ik zou juist andersom verwachten: dat de bezel net iets hoger is dan het glas, dan blijft het glas krasvrij.

ps: micrometer of millimeter? :wink:

2 MICRO-meter? Dat poets ik eraf per Polywatch beurt. Bedoel je geen 2 mm. Ik vind een ‘top hat’ glas sowieso wel lekker op een vintage duiker.

Die Fortis duiker die ik aan @BH_ het verpatst had een soort licht naar binnen lopende bezel (net als mijn Stowa Seatime). Dat vond ik ook altijd goed doordacht met betrekking tot insert-bescherming.

http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/4535/53e7f49cabe52c48.jpg

Uiteraard geen 2 micrometer (ik ben echt niet in mijne goeie vandaag merde). 500 micrometer, 0.5 millimeter.

2millimeter val gewoon gigantisch hard op :wink:

Uiteraard meestal de bedoeling maar een glaasje kost me max 10 euro.
Een orginele insert? honderden.

Hummnn…:confused:

Zo had ik het nooit bekeken, slim!

Ik had het over generische mineraal kristallen en geen saffier.

Ik maakte ook maar een glapje…:man_with_gua_pi_mao:

Je ziet ik ben echt niet perceptief vandaag. Tijd om het forum af te sluiten :stuck_out_tongue:
Een lomp dagje.

Trek er eentje open dan maar, morgen weer een dag :wink:

1 like