Hoi, even voorstellen, fortunecookie

Hoi,

Na enige tijd met enthousiasme het forum te bezoeken vind ik het wel tijd om mezelf voor te stellen.

Het is begonnen met een erfstuk van mijn vader. Een prachtige vintage Omega Seamaster Automatic in goud. Hij gebruikte het als een daily beater met wat gebruikerssporen op de kast en het glaswerk, elk met een eigen verhaal. Dat idee vond ik geweldig. Het is eigenlijk pas op latere leeftijd dat ik het ontwerp van het horloge ben gaan waarderen. Dat was mede te danken aan een nato strap. Toen kreeg het horloge een uitstraling wat bij me paste.

Omega ben ik ook als daily beater gaan gebruiken waarbij mijn verhaal zich ging mengen met dat van mijn vader. Tot op een punt dat ik dacht dat verdere gebruikerssporen wel zonde zou zijn. Het werd tijd om wat rotatie aan mijn pols te geven. Na wat Google’n kwam ik uit op een SEIKO SKX duiker. Hiervan heb ik de 007 voor 2 jaar met veel plezier gedragen. Toen ik was uitgekeken op de oerduiker ging tegerlijkertijd de startsein af van een nieuwe hobby (2020).

Ik heb me hier voor het forum aangemeld omdat er destijds een Halios Seaforth in Bronze werd aangeboden door @sirg. Daar was mijn oog op gevallen omdat ik het principe van Wabi Sabi me erg aanspreekt. Een horloge in brons past daar goed bij was ik van mening. Geen moment spijt van gehad. Bij dezen ook mijn dank aan de verkoper voor de prettige eerste succesvolle koop.

De afspraak met mezelf is dat ik een plafond heb van 4 horloges. Deze plekken zijn inmiddels ook allemaal vervuld :slight_smile: De enige zekere plek heeft de Omega voor sentimentele redenen. Bij het kopen van een nieuwe horloge moet er ook een oude horloge verkocht worden. Zo zorg ik ervoor dat ik gericht koop. Ben benieuwd hoe deze collectie zich naar de toekomst toe gaat veranderen en wie ik binnen het forum allemaal mag gaan ontmoeten.

Dank voor je tijd en wie weet kruisen onze wegen nog.

Met vriendelijke groet,

FortuneCookie

46 likes

Welkom op het forum. Later misschien wat foto’s?

1 like

Prima voorstel Alphons. Oude foto van de Omega is toegevoegd. Mooie toevoeging aan de introductie.

1 like

Welkom!

1 like

Hele mooie Omega.:+1:

1 like

Welkom en idd een hele toffe Omega, mooi verhaal er achter

1 like

welkom

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom hier!
Mooi brilletje ook… :slight_smile:


1 like

Welkom!

1 like

Van harte welkom hier! :slightly_smiling_face: :+1:

1 like

Hoi, welkom!

1 like

Jouw bril mag er ook wezen :wink:
Kan een mooie bril wel waarderen!

1 like

Welkom en veel leesplezier!

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom , :+1:

1 like

Welkom Cookie :+1:

1 like