Over de SARB: kan niet fout zijn, zeker als je wat dunnere polsen hebt. Zoals je aan mijn nickname kunt zien, word ik overigens fors gesponsord door Seiko, dus schat de waarde van mijn advies niet te hoog in.
(In werkelijkheid is het andersom, en heb ik Seiko stevig gesponsord de laatste 30 jaar).
Heb zelf 2 x SARB gehad, maar weggedaan omdat ik helaas te dikke polsen heb met 19,5 cm.
Een erg mooi ding, maar simpelweg te groot voor mijn smaak.
Die zou ik moeten maken, deze foto is het resultaat van een workshop geweest. Misschien binnenkort!
Ja, en hoewel de indruk niet verkeerd is stoor ik me toch aan het feit dat de aanzetstukken van de band zover naar buiten steken, sluit gewoon niet zo lekker aan mijn pols. Bovendien boeit het hele “moonwatch” verhaal me vrij weinig, marketing has come a long way Vandaar dat de reduced me aanspreekt. Ziet er zelfs wat vriendelijker (minder “stoer”) uit en dat bevalt me ook wel.
Ik heb uitgebreid gezocht op internet en de enige die ik kan vinden is een goud/witte dial bij Ace. Kan ik voor het formaat eens proberen, maar toch liever de zwart/witte.
Top! Zoveel mensen, zoveel wensen. Klinkt als dat je t allemaal al in de smiezen hebt. Ik hoop dat je n mooie reduced weet te scoren.
En idd, ik vind de aanzet vd metalen band ook niet ideaal. Hij loopt zo ver door dat je tegen de zijkanten vd schakels aankijkt. Dit heeft me lange tijd weerhouden om er voor te gaan.
En dat terwijl de smp met ongeveer dezelfde maat als een armband vloeiend je pols omarmd. Ik hoop dat Omega daar nog es goed naar gaat kijken bij de speedy pro.
Heb de SMP ook eens geprobeerd en het klopt wat je zegt. (Zou ik eigenlijk niet moeten doen hehe, vergt nog jaren sparen…) Zouden die banden uitwisselbaar zijn?
Hallo Oscar, welkom bij dit interessante forum. Mooi horloge! Ik heb zelf ook niet van die boomstam polsen. Vandaar dat ik zelf jaren 70 horloges waardeer. Goede tijd nog hier.
Ik ben afgelopen week op bezoek geweest bij een forumlid, en heb helaas moeten ervaren dat ik de Sarb033 toch niet zo mooi vond in het echt. Jammer, maar helaas! In ieder geval bedankt allemaal voor de leuke reachties, en behulpzaamheid! Nu maar doorsparen.
Oscar! Leuk om van je te lezen. Mijn nickname is Oscar de Tweede en sinds kort een beetje aan het rond koekeloeren op dit prachtige forum vol vooral vriendelijke mensen. Nou ja, bijna altijd vriendelijke mensen.