Hoi! Ik ben nieuw, en ik wil graag trakteren op koffie

Hallo allemaal!

Ik heb me sinds kort aangemeld hier. Ben al een longtime lurker op watchuseek, en hier lees ik zo nu en dan ook eens wat.

Ik ben op dit moment student en een beetje de horlogehobby aan het inrollen. Ben altijd erg gecharmeerd geweest van kleinere horloges, ik heb nogal vrouwenpolsjes. :wink: Ik heb een Kemmner Tonneau, (zie hier onder, zelf geschoten) en wat vintage klokjes die van mijn ouders geweest zijn.

Nu is het zo dat ik al een tijdje geĆÆnteresseerd ben in een Seiko SARB033, maar eigenlijk de stap om hem te kopen niet durf te nemen. Foto’s online schijnen hem geen recht te doen, en terugsturen als hij niet bevalt is ook lastig.

Daarom ben ik benieuwd of er mensen zijn die mij dat horloge eens ā€˜in real life’ zouden willen laten zien.

Daarnaast ben ik erg fan van de Omega Speedmaster Reduced, hier geldt eenzelfde verhaal maar daar ligt de eventuele aanschaf veel verder weg.

Dus, zijn er mensen die in het bezit zijn van deze horloges, en ze eens aan mij willen demonstreren? Ik trakteer op een lekker kopje koffie!

Groet,
Oscar

4 likes

Welkom Oscar!

Veel plezier hier op het forum gewenst.

Bezit helaas geen van beide horloges, maar wellicht voor diegene die dat wel doen kun je globaal aangeven in welke regio je woont.

1 like

Welkom.

1 like

Welkom op dit forum! Als de online plaatjes tegen vallen en jij vindt ze wel prima, dan is het horloge in het echt nog mooier toch? Gewoon doen, mooie klok die Seiko!

1 like

Dankjewel.

Ik woon in de regio Zuid Holland, maar in het weekend reis ik vrij dus ik ben best bereid ergens af te spreken.

Welkom! Tonneau en vierkant is niet zo mijn ding, maar deze Kemner heeft beslist een ā€œkloeke presenceā€ aan de pols.

De SARB033 kan ik je zeer aanraden. In het niet erg voor de hand liggende geval dat hij je niet bevalt kun je hem met weinig of zelfs zonder verlies weer kunnen verkopen, mits je hem krasvrij laat.

?

1 like

Welkom en veel plezier hier :+1:

1 like

Heb zelfd nu geen SARB maar wel een SDGM003 Brightz !! Dithe is echt een stapje hoger en een prachtige sunburst dial…dus misschien ook een optie…

Woon in de regio Nijmegen

Gr

2 likes

als ik zou lezen dat hij dicht bij mij in de buurt zou wonen (en ik had een van die horloges) dan zou dat, voor mij, een extra motivatie zijn om hem uit te nodigen.

Vanuit mijn oogpunt dus een vriendelijke toevoeging om hem sneller te helpen

1 like

Welkom Oscar en veel plezier op dit forum!

1 like

Welkom op Horlogeforum, Oscar! Die Kemner ziet er leuk uit! Heb je ook nog wat plaatjes van het vintage spul? We zijn hier gek op foto’s! Kan je helaas niet helpen met de SARB. Maar volgens mij kun je daar bijna geen spijt van krijgen.

1 like

Als je het mij vraagt kan je geen miskoop begaan met de SARB033. Goed uurwerk, mooie power reserve en een conservatieve dial (tijdloos). Daarnaast is de SARB wel zo enorm veelzijdig qua straps. Je kan er allerlei nato’s opzetten, leren banden in alle soorten stijlen en uiteraard een metalen band. Hoe kan dat een miskoop zijn? :smile:

1 like

Jammer dat ik geen SARB heb. Het zou m’n nickname wel eer aan doen. Succes met je zoektocht. Enne, welkom hier.

1 like

Ja snap ik, ik citeerde je vraag als herhaling aan ovay, een +1 dus, achteraf niet zo duidelijk van me. Ook ik heb een SARB033 :smile:

1 like

Hoi en welkom! Gewoon lekker die SARB kopen, mooie klok (al heb ik hem zelf niet liggen).

1 like

Welkom, en wat een bijzonder knappe foto!

1 like

Welkom!

Misschien ben je de opmerking al eerder tegengekomen, maar vele vinden de reduced Speedy t vaak net niet en gaan daarna voor een Speedy pro.
Heb je de Speedy pro al es om gehad?

1 like

WelkomšŸ‘ Veel plezier hier op het forum.

1 like

Welkom en veel plezier gewenst .

1 like

Welkom!

1 like