Hoi ik ben Wies

Welkom op dit pracht forum

1 like

Welkom en veel leesplezier :+1:

1 like

Ik heb nog eens over dit verhaal nagedacht:

Grand Seiko doet dat gewoon keihard voor heren, met 34mm quartz kasten in de elegance lijn.

De onderstaande is dan wel weer een mechanische, maar shrink it, pink it werkt ook goed voor mij, een dikke boer van 1,85 met 18,5cm polsen. :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face: Ik zou dit graag kopen:

Maar goed. Quartz is dus cool. Ook voor dames:

2 likes

Welkom op de club Wies.

Als je van field horloges houdt, ik heb bij jullie een Formex Field gekocht dat is echt een lekker horloge :rofl:

Ik moet inderdaad mijn woorden ook inslikken, die roze Grand Seiko is heel erg mooi!
Seiko geeft gewoon geen drol om stereotypen! :watch: :cherry_blossom:

Grand Seiko nailt de wijzerplaten wel weer keer op keer…

1 like

Hey Wies welkom hier! Ik had je instagram al een keer gezien vanwege je tekeningen, erg mooi!

1 like

Thanks! :smiley:

Wat voor tekeningen? Beetje shameless zelfpromotie, link?

Ik doe het je niet na. Ik kan niet eens een stick poppetje knap tekenen.

1 like

Hee, ik wist niet dat SeriousWatches nu ook Sinn en Seiko doet. Da’s geinig. Niet dat ik de kans groot acht dat ze ooit gaan hebben wat ik zoek, maar leuk is het wel.

1 like

Er is veel mogelijk! En vragen kan altijd :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Wees welkom Wies!

Je hebt duidelijk groot beeldend talent. Fijn ook nog eens een vrouwelijk forumlid te mogen welkom heten.

Zelf ben ik een man met eerder smalle polsen (17cm) en draag met veel plezier vintage horloges met kleine kasten.

Soms draag ik zelfs dameshorloges zoals deze Bucherer met ‘carage’-kast:

Carl-Friedrich Bucherer, Luzern, Zwitserland (est. 1888) – na 1971 - ETA kaliber 2671 - 28800 bph - 29.6 mm zonder kroon - 31.8 mm met kroon - 28.1 mm lug-to-lug

Ik voel me daar hoegenaamd niet minder een man door.

Mijn advies qua horlogeformaten is dan ook vooral: gewoon lekker doen wat je zelf mooi vindt en wat je gelukkig maakt!

1 like

hoi Wies,

Als je van goud (en wat patina) houdt icm met kleinere maten, dan bieden vintage dress watches een enorme schat aan mogelijkheden. Wil je echt chique, dan kun je voor heel aantrekkelijke prijzen een Vacheron Constantin of Audemars Piguet dresser in 32-34mm vinden. Iets sportiever? Kijk eens naar een Omega Seamaster of Longines Conquest (beide te vinden in vol goud!). En daarnaast natuurlijk de Polerouter en Enicar stukken.

Anyway, succes met de zoektocht!!

2 likes

Bedankt voor de suggesties! Ik kom inderdaad steeds vaker in de vintage hoek terecht en zal mijn ogen open houden voor Vacheron Constantin en Audemars Piguet. Ik kom vaker in aanraking met vintage Breitling en Omega, maar vaak niet in de staat die ik zoek. Ook een (goud of bicolor) Cartier tank staat nog op mijn lijstje, gelukkig heb ik nergens haast bij :slight_smile:

3 likes

Welkom Wies en leuke horloges :wink:

Van harte welkom!

Edit: oh oud topic :sweat_smile:

Welkom Wies!

Edit: oud topic zie ik nu ook….

Rustig aan jongens