Hoi!

Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste post.

Even voorstellen, mijn naam is Ben en ga al 41 jaartjes mee. Heb een interesse in horloges ontwikkeld maar bezit eigen nog niet een “echte”. Verhaal als volgt;

Zo een 3 jaar geleden heb ik ongeveer 20 min bij een juwelier in Belgischer Ardennen staan vergapen aan een Tissot Powermatic 80 in de vitrine. Eigenlijk kan je spreken van een soort liefde op het eerste gezicht en stond ik op het punt om naar binnen te stappen. Maar mijn rationale nam het vervolgens over, en zo gebeurde het dat ik eerst een rondje ben gaan lopen, met de gedachte “ik kom er strak nog wel langs, en als ik hem dan nog steeds zo mooi vind, dan haal ik hem”. Maar… je raadt het al, het is er niet meer van gekomen.

Toch heb ik het niet los kunnen laten en zo ben ik me eens gaan verdiepen in de redenen waarom het me zo aansprak. Ik draag niet eens zo vaak een horloge, dus waarom zou ik het dan willen, en past het eigenlijk wel bij mij? etc etc.

Inmiddels lees ik al jaren met de grootste interesse dit forumover al jullie anekdotes over de verschillende NA’s, wat volgens jullie kwaliteit is of waarom een bepaald horloge bij je past. En natuurlijk over de enorme diversiteit aan horloges. Er zijn momenten geweest dat ik alles mooi / lelijk/ overbodig/ patserig/ zaai,/ sjiek/ enz vond totdat ik eigenlijk niet meer wist wat ik er nou nog mee aan wilde.

Uiteindelijk heeft het me niet los gelaten en heb ik zelf ook mijn smaak wat verder ontwikkeld. ik heb een wat eenvoudig Timex horloge gekocht om te ontdekken of ik het horloge dragen prettig vindt, en of ik het mis als ik hem dus niet om heb. En het antwoord is een volmondig JA!.

Inmiddels weet ik ook wat bij me past en wat ik mooi vindt.

Ik houd niet van al te dikke horloge of grote horloges, mede omdat ik deze gevoelsmatig vaak zal stoten. Daarnaast klus ik regelmatig dus zal het horloge soms ook afdoen. En als vader van 2 jonge kinderen ben ik op zoek naar een (zoals jullie het noemen ) grab’n go, zodat ik de tijd dan niet hoef bij te stellen. Dus voor mij een quartz.

Maar dan wel een “echte”.

Ik ben uitgekomen op de horloges van Grand Seiko, maar geef de absolute voorkeur aan een Citizen Chronomaster. Het één sluit het ander niet uit natuurlijk, maar de Citizen moet er als eerste komen :slight_smile:

Nu nog even de moed verzamelen om het te bestellen op chrono. Tenzij een forumlid zich getriggerd voelt om er 1 van de hand (pols) te doen.

Bedankt voor al jullie posts op het forum, en voor het lezen van deze introductie.

Wie kan ik binnenkort ook een NA post maken. :wink:

71 likes

Welkom!

Welkom Ben. Veel plezier hier.

Welkom op HF Ben!

Hou het blauwe gedeelte in de gaten, er komen regelmatig hele mooie Citizens en GS’n voorbij. Groot voordeel is dat je hier koopt vanuit een redelijk vertrouwd netwerk. Succes met je zoektocht in ieder geval :+1:

1 like

Welkom en veel plezier op HF!

Van harte welkom Ben :+1:

Hallo Ben! Welkom op 't forum :innocent:

Hoi! Niet in de aanbieding, maar gewoon ter inspiratie:

10 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Van harte welkom. Goede smaak!

Welkom Ben!
We kijken uit naar je eerste NA! :eyes:

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier.

Welkom!

Met een Citizen Chronomaster of Grand Seiko kan je nooit misgaan. Het is best een grote uitgave natuurlijk, maar je krijgt echt een horloge dat je leven lang meegaat!

Ik wens je alvast veel plezier en inspiratie toe hier op HF!

Welkom hier, mooie keuzes hoor!

Welkom :partying_face: en veel plezier met de jacht :smiley:

Welkom bij de club Ben.

Enjoy

Welkom Ben!:+1:

Welkom! Citizen Chronomaster…ja, die is prachtig. Dan doe je met het klussen gewoin je Seiko om.

Hoi