Zoals jullie wel gebruikelijk uit mijn post kunnen zien, heb ik een collectie die voornamelijk bestaat uit “fliegers” die allemaal om een leuk leren bandje vragen…
Nu komt het er zijn zoveel mooie banden beschikbaar doch wil ik steeds dat er een originele sluiting passend bij het horloge (merklogo) erop staat. Zo vallen er dus een aantal banden vaak af …
Herkenbaar of moet ik hier vanaf stappen?
Bovendien ben ik eerder voorstander van een gewone gesp ipv vlindersluiting.
Of anders een idee personaliseren met men naam/initialen.
Hulde. Iemand die het licht ook heeft gezien. Gespen for life.
Fixed that for you.
Verspilde moeite en geld. Serieus, gast, da’s net zo sneu als zakdoeken met je geborduurde initialen er op. Waarom in hemelsnaam? Het is een gesp.
Zo haalde ik de originele Mühle Glashütte vouwsluiting van de band af, sneed er met een stanley mes een jaap af in het midden, zodat de doorn van de gesp er op kon, en heb ik er een generiek Hirsch gespje opgezet.
Ergens vind ik die band nog kut ook. Ik merk dat ik alligator/croco leer helemaal niet “goed”, “sterk” of “duurzaam” vind: Het verkleurt kut, is structureel minder dan runderleer en… Nou ja… Kortom, als dat ding het begeeft ga ik naar een bandenboer om een mooie lederen band te scoren die geen croco is.
“Bijpassend” of “gepersonaliseerd” zeggen mij niks: Ik heb liever gewoon een mooie band die mooi blijft en lekker zit.
Ik zou ook nog wel eens een iets dikkere Cordovan op die Mühle Glashütte kunnen zien, in cognac. Wat dat betreft zijn Shell Cordovan en geolied Juchtenleer mijn favoriete leersoorten.
Dankzij jouw topic bedenk ik me net wat de perfecte band zou zijn voor m’n nieuwe Citizen Chronomaster!
Ik snap je wel wat dat ‘bijhorende gesp willen’ betreft. Jammer dat er zoveel merken standaard voor vouwsluitingen kiezen omdat dat in hun ogen een toevoeging van kwaliteit is.
laatst las ik hier nog van iemand dat die nooit een horloge met lederen band zou kiezen mocht er een gewone gesp opzitten. Ik was verbaasd…
Zal geheel aan mij liggen door jullie antwoorden heb ik wel een idee voor mijn laatste aankoop. Dit merk levert alleen vlindersluitingen en zou toch graag iets willen dat met het horloge gaat (soms zit het hem in de details vrees ik)
Iemand als ergens tegen gekomen waar je een gesp kan laten maken naar wens?