Er wordt geschreven dat Holthinrichs het uurwerk ‘in-house’ heeft gemodificeerd, kan iemand mij verlichten met hoe zij dat gedaan hebben? Ik hoop toch niet dat ze alleen de toegevoegde rotor bedoelen…?
Vandaag heb ik eens kennis kunnen maken met dit merk tijdens een interessante sessie bij een gerenommeerde juwelier (en tevens eerste dealer) in het midden van het land.
In eerste instantie was ik nu niet heel verliefd op de modellen. Dat ligt zeker niet aan het beeldwerk want dat hebben ze top op orde!
Eerlijk is eerlijk, na enkele verhalen achter de verschillende horloges, deze zelf te hebben gezien en, wellicht wel het belangrijkste van alles: de enorme passie van de oprichter Michiel… kan ik zeggen dat dit wel een heel tof merk is!
De Delfts Blue vind ik heel gaaf (en relatief betaalbaar), maar de Ornament Nouveau met zijn Eclipse dial, die donker wordt onder invloed van UV licht, vind ik helemaal fantastisch!!
Ik begin de gelukkige liefhebbers en eigenaren te begrijpen. ![]()
Zomaar even een fotootje van mijn Ornament 1. Ik draag hem niet vaak, maar deze maakt vast onderdeel uit van de bescheiden “collectie”. Prachtig.
![]()
Gisteravond was de officiële opening van het nieuwe pand in Delft.
Wat een beleving is dat zeg!! Wie zijn er hier nog in één van de eerdere panden geweest?
Vanwege de inspiratie weer een plaatje van de laatste versie van de Delft Blue!
Alleen langs gelopen (heel vaak) en ooit een keer een leuk gesprek met één van de eigenaren gehad die spontaan naar de deur kwam toen ik hem mijn HFLE 2020 toonde op mijn pols.
Erg sympathieke mensen.
Ik ken eerlijk gezegd maar één eigenaar, namelijk Michiel. Hij heeft inmiddels wel een leuke groep mensen in dienst. Volgens mij nu zo’n twaalf man zag ik.
Via een collega HF’er werd ik gewezen op een tof interview met hem.
Wellicht verschilt Delft Watchworks daarin.
Volgens mij loopt dat ook nog steeds, maar heeft uiteraard minder de focus dan Holthinrichs Watches.
Kwam Michiel nog in een vliegtuig tegen deze week. Vaak ontmoet maar hij was me even vergeten denk ik
.
In Hilversum heb je zo’n makelaar. Onze kinderen zitten al drie jaar bij elkaar in de klas, daarvoor ook al tien keer ontmoet. En elke keer zegt ie weer, “hoi, ik ben Ward”. Heel vermoeiend.
Tikkeltje gênant ook wel. Ik zou hem Verward noemen.
Ongetwijfeld door zijn ADD en het aantal mensen dat hij ontmoet.
Neem ik hem zeker niet kwalijk hoor; een ontzettend aardige gozer.
Ja, Harpoen met broer de twee HFLE’s ophalen.
We zullen asap de nieuwe locatie gaan bekijken ![]()
fan van het eerste uur hier, van de eerste presentatie in de TU. naar het eerste atelier aan de lange geer en later het nieuwe atelier. ik kon helaas er niet bij zijn gister
maar ga binnekort even langs voor een aterlier tour in the armory.
van wat ik gezien, gehoord en gelezen heb was het een indrukwekken avond gister…
2,5 jaar geleden, nog aan de Lange Geer 72.
Was een prachtige beleving!
Overigens post ik hier ook gewoon de DWW, daar praatte men vrijdag met evenveel passie over. Moet hier niet op het ‘Groen’ gaan lijken.
Was leuk je gesproken te hebben! ![]()