Holthinrichs only (en geen DWW)

Daar issie dan! Gave aanwinst! Heb jij ook de Delft Blue uitvoering? Bezoekje aan Michiel reeds gepland? :wink:

1 like

Mooi man!

1 like

super strak :slight_smile::+1::+1:

1 like

Thanks! Geen Delft Blue zoals de jouwe, wel onwijs veel zin om een trip naar t atelier te maken :grin:

31 likes

Prachtig. Al een nieuw bandje gevonden?

1 like

Ik zit met mijn tentje voor de deur te wachten op een Molequin :camping:

1 like

Oef!!

1 like

14 likes

Die taperen toch allemaal naar 16 dus dan past de Holthinrichs gespsluiting er toch niet op?

1 like

Die like is voor die Lange, voor de duidelijkheid.

Holthinrichs wijzers zijn te kort en stubby voor z’n ontwerpen, en opengewerkt bovendien. Dan zijn de lugs te breed waardoor de ronde kastvorm in het gedrang komt, en waardoor de aansluiting op de band onelegant wordt.

Prachtige Lange daarentegen. Wijzers nog steeds een tikkie kort, maar mooi van vorm, mooie lugs en een veel cleanere wijzerplaat. I approve.

Nu ik er zo over nadenk: Ik zou eerder Yvo Staudt vragen om iets met een aventurine wijzerplaat te maken, als ik jou was.

7 likes

Eh met hoe vaak ik van band wissel heb ik geen zin om die gesp elke keer te vervangen. Heb er nog een paar van Kaufmann incoming, daar kan t wel maar Molequin heeft imo veel mooiere kleuren. Ik laat me dan liever niet beperken door taper.

1 like

11 likes

13 likes

Perfecte wijzers: urenwijzers net niet aan de binnenring, minutenwijzers halverwege de minutenindices en: open wijzers. Prima.

3 likes

Toch mooi.

Van die mensen die vergeten dat 95% van wat er ooit op HF gezegd is volledig subjectief is, en die er dan maar op staan dat iedereen ad nauseam de disclaimer toevoegt dat de uitspraak du jour dat dus ook is.

Het spreekt voor zich. Althans, dat hoop ik iedere keer maar weer.

Daarover lopen de meningen uiteen. Maar you keep doin’ what you do, and I’ll definitely keep doin’ what I do, om Bootsy te citeren.

3 likes

Ik kan het even niet laten; toch mooi, mensen die “de wijzers zijn te kort” verwarren met “IK VIND de wijzers te kort”.

Dat hele gedoe ter zijde, ik ben fan van Holthinrichs. Nee het is niet voor iedereeen, maar dat is toch juist het mooie aan deze hobby?!? Leven en laten leven, en smaak is persoonlijk en altijd subjectief. Het opdringen ban opvattingen aan anderen gebeurt al genoeg, lekker laten gaan…

4 likes

Ik zeg: koop er nou eerst maar een en heb hem een tijd om de pols. Dan ga je hem vanzelf waarderen. Ik vind dit nou typisch zo’n “2.0-horloge” en als iemand er één om heeft weet je gewoon dat diegene echt een liefhebber is. Rolex kan altijd nog :stuck_out_tongue_closed_eyes:

15 likes

Mag ik vragen wat de herkomst is van het grijze bandje?

strps.nl (is van een mede HF-er) :+1:

2 likes