Holy Grail - 168000 uit 87

Holy Grail
betekenis: “a thing which is eagerly pursued or sought after”
oftewel; “een ding dat gretig wordt nagestreefd of gezocht”

Ze zeggen wel eens; bezit is het einde van het verlangen”. Dat klopt, omdat je eindelijk het verlangen hebt gevonden. Dat geldt tenminste voor mijn geval, het vinden van mijn Holy Grail, een Rolex Submariner 168000 uit 1987.

Allereerst; waarom is dit een bijzonder model?
Het is je wellicht opgevallen dat er een extra 0 in het modelnummer staat.
16800 is een bekend model, met als opvolger de 16610.
De 168000 is wat dat betreft dus vreemd. Rolex ging over van 316L SS naar 904L SSvoor het nieuwere model, de 16610. Het model bestond alleen nog niet. In deze transitieperiode werd het nieuwe staal al gebruikt op de 16800 modellen en kreeg de naam 168000.
Om de nabij een half jaar zijn deze modellen geproduceerd tot de introductie van de 16610.
Opvallend kenmerk van dit “transitiemodel” is de open ‘6’ en open ‘9’ op de datumschijf.

Voor mij extra bijzonder, omdat dit model ten tijde van mijn geboorte werd geproduceerd, wat betekent dat de 168000 en ik ongeveer even oud zijn.

Ik ben nu bijna 2 jaar lid op het forum, ben meer een meelezer en bewonderaar van alle kennis die langskomt. Ooit begonnen op dit forum om kennis te verbreden en wellicht ooit mijn “Holy Grail” te kunnen vinden. Niet dat het geld brand in de zak, maar naar mate je kennis groeit door alles wat je leest, groeit ook de zekerheid dat er voor mij maar 1 koning der koningen is en dat ik “ooit” graag dit model wil kopen. Er zaten wel wat wensen aan, maar als alles aan de wensen voldeed, moest ik het gewoon doen; cliché, maar je leeft tenslotte maar 1 keer.

Een jaar na mijn lidmaatschap bleef het kriebelen. Je bent er niet dagelijks mee bezig, maar wellicht helpt een oproep plaatsen. Op wat tips naar andere sites na bleef het helaas stil. Ook navraag bij een ander forumlid die eerder dit type verkocht bereikte niet het succes waar ik naar zocht. De koper wilde helaas niet verkopen.

Dan is het 7 augustus dit jaar, ik ben op vakantie in Duitsland, in de bergen zonder internet notabene. @Chung888 plaatst een advertentie voor verkoop van een 168000 uit 1987 met doos en papieren. 2 dagen later na contact met wifi spring ik op; “Wat? Gereserveerd”. Mijn Holy Grail staat te koop, maar is gereserveerd! Neeeeeeej….

Het contact was zeer goed. Fijne uitleg en goede afspraken gemaakt en uiteindelijk kon een deal worden gesloten. Een zeer prettige ervaring, maar bovenal; ik ben klaar met zoeken! De Holy Grail is binnen. De zoektocht is over en het genieten kan beginnen! Deze gaat nooit meer weg.

Het is een lang verhaal, mocht je zover gekomen zijn, leuk dat je het hebt gelezen. Ik wil HF bedanken om ons stelletje horlogegekken bij elkaar te brengen en hoop dat er meer van dit soort ervaringen mogen zijn!
@chung888 bedankt voor het prettige contact.

Koop wat je mooi vindt en geniet ervan! Er is veel te koop, voor ieder budget en in elke maat. Geniet vooral van al het moois en leer van elkaar. Bedankt allemaal voor deze mooie ervaring!

92 likes

Leuk man! Geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd met de prachtige aankoop en de weg er naar toe!

1 like

Hij was toch voor een ander gereserveerd of lees ik niet goed? Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd, wat een beauty :+1:

1 like

Mooi verhaal, en een nog mooier horloge!
Heel erg veel plezier ermee en draag hem in goede gezondheid! :+1:

1 like

Een mooi verhaal en een prachtig horloge. Heel veel plezier ermee. Die klassieker kun je eindeloos blijven dragen en mooi vinden.

1 like

Erg speciale aanwinst op deze manier. Nooit meer van de hand doen (in elk geval figuurlijk dan…)!

1 like

Pracht verhaal, geniet ervan

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst! Erg mooi ook! :+1:

1 like

Zo las ik het ook, maar dat zal haast en zeker voor @Beauquito gereserveerd zijn denk ik?

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, geniet er van!

1 like

Geniet ervan!
Mooie aanwinst hoor!

1 like

Was net te laat! Echte gave knaller en mooie set. Geniet ervan!

3 likes

Heel veel plezier!

1 like

Nee. Het horloge was gereserveerd voor een handelaar buiten het forum. Door een berichtje van @Beauquito besloot ik het horloge binnen het forum te verkopen.

12 likes

Proficiat, echt een tijdloos model :smiley: Geniet ervan!

1 like

Heel erg mooi! Enjoy!

1 like

Ah zo. Je hebt met die beslissing in elk geval een liefhebber blij gemaakt :+1:

2 likes

Heel cool, geniet ervan!

1 like