Holy Grail

100 procent, de Aquanaut of Nautilus. Liefst de Aquanaut, een paar jaar geleden was het vast nog do-able.

1 like

Gezien de prijsstijgingen de afgelopen jaren hoop ik dat je deze ambitie hebt kunnen realiseren!

1 like

Mijn grail is “the One”: 1 die je s ochtends omdoet en ik er verder er niet meer bij stilsta / verlang tot ik een volgende wil.
Daily, draagbaar, ticking all the boxes, geen zorgen om waarde, krassen,…
Die je niet beu wordt of plots iets begint te irriteren.
Gewoon mooi, klassevol, mooi merk, niet te duur, niet te goedkoop, gewoon The One.

Ik blijf zoekend

Hopelijk ooit

4 likes

Volgens mij lagen ze 4 jaar geleden tussen de 30 a 40k. Voor iedereen anders natuurlijk maar voor mij nog steeds niet do-able :sweat_smile:.

Althans niet wat ik kan verantwoorden aan mijzelf om aan een horloge uit te geven, dan komt eerst nog een auto of huis extra aflossen, maja dat is saai.

Achter af was het een goede investering geweest… maja… achteraf is een koe in de kont kijken.

Klopt…wel verstandig, maar saai.

Holy grail.
Zoals bekend heb ik de mijne gewoonweg in bezit.
Bizar, nog steeds!

Heb ook nooit meer wat getroffen wat kan overtreffen…
Met andere woorden, geen holy grail wensen meer voor mij. Heb het al om de pols

14 likes

Oeeef, dat is wel de ultieme spec voor een Navitimer. Prachtig Man! :heart_eyes:

1 like

De Aquanaut was 4 jaar geleden toch niet zó duur? Volgens C24 rond de 17k.

Apart horloge, en niet duur.

Ow dat valt inderdaad wel mee, misschien een ander model dan wat ik in mijn hoofd heb.

Ik heb de holy grails in 2 categorieën: semi-haalbaar en totaal onhaalbaar (mits de jackpot valt :wink:).

Semi-haalbaar
Audemars Piquet Royal Oak Jumbo 15202 (of de opvolger) is voor mij de Royal Oak to have. Ik vind de pill shaped hands en markers veel mooier dan de hoekigere versie op de moderne variant. Deze komt gewoon het dichts bij het origineel van Genta.

Lange & Sohne Datograph ben ik verliefd op geworden vanwege het uurwerk, maar toen ik hem voor het eerst om de pols had in Luzern was het instant mijn grail watch! En je eerste grail watch blijft altijd je grail watch :smile:

Onhaalbaar
Audemars Piquet Perpetual Calendar Openworked in rose gold is de Royal Oak to the max :smiling_face_with_three_hearts: Daar hoef ik verder geen woorden vuil aan te maken.

Lange & Sohne Zeitwerk is ook weer een grail die ik vanaf dag 1 boeiend heb gevonden, maar tot ik hem om de pols kreeg in Dubai met uitleg over het bizarre remontoire systeem, was ik ook om! Als je er ook over nadenkt hoeveel moeite het een normaal horloge lijkt te kosten om 1 keer per dag de datum te wisselen…. en dat dit horloge dat elke minuut doet…… en bij een heel uur zelfs 3 tegelijk :hear_no_evil: Madness!

En nu aan het werk… snel geld verdienen :smile:

5 likes

Deze al bijna 6 jaar mijn grail is van alles nagekomen maar deze blijft geeft toch wel aan dat dit het voor mij is. .

2 likes

Het beest onder de horloges… :wink: Waanzinnig mooi.

2 likes

never meet your heroes… wie zei dat ook alweer :thinking:
Ik heb ze ontmoet, mijn “helden” ofwel “mijn grail” , twee keer zelfs en beide keren was het een deceptie om verschillende redenen dus ben iets voorzichtiger geworden :wink:

De eerste lag binnen bereik na flink wat sparen en uitdunnen van de collectie:

Waarom dan de deceptie.? na een paar jaar in bezit bleek bij taxatie een aantal onderdelen niet origineel of niet uit de juiste tijdsperiode. uiteindelijk een regeling getroffen met de verkoper en niet langer in mijn collectie.

De tweede was deze:

Deze mòest en zou ik hebben want het origineel was of niet of nauwelijks in redelijke staat te krijgen en toen Hodinkee de eerste foto’s publiceerde van de re-edition kwam er zo’n vreemde tinteling in m’n lijf… nou ja, je kent het wel, ik werd blij :smirk: was dat “mijn grail” ? yep !

Waarom dan de deceptie.? heel eerlijk.? iedereen die wel eens een Heuer02 uurwerk heeft gehad weet dat die dingen lawaaiig zijn en ondanks de fantastische looks van de Dato deed het blikken geluid uit de kast -voor mij- afbreuk aan het algehele gevoel van het horloge, zeker uit deze prijsklasse. De Dato is inmiddels uit de collectie :wink:

de ‘holy grail’ en emotie gaan in mijn geval niet goed samen en welke de volgende wordt… geen idee maar de Daytona 6262 staat nog steeds bovenaan de lijst.

2 likes

Zit midden in een enorme verbouwing waar waarschijnlijk wel teveel geld in zal gaan zitten.
Als dat meevalt én de beurs doet leuk, dan wordt het deze:

Ik kreeg hem ooit (ongevraagd) voorgeschoteld bij een bezoekje aan de AD.

Ik kon hem tegen catalogusprijs meenemen maar ik vond hem a) niet zo mooi en b) te duur. What was I thinking :cry:
Enfin, is nu wel mijn grail geworden (hoop ik).

9 likes

Je vondt hem niet zo mooi in het begin, maar het ging groeien?

Steeds meer waarderen eigenlijk.

3 likes

Ik vind het eigenlijk best wel jammer, maar ik heb momenteel geen holy grail. Ik vind sommige horloges héél mooi, maar dan ook vaak heel duur. Maar niet onbereikbaar. En als we dan nog duurder gaan dan vind ik het het ook niet meer waard.

Beetje saai misschien, maar er komt nog een Daytona en Royal Oak aan. Daarna misschien een keer een Patek. En ik wil denk ik nog wel een Laurent Ferrier.

Is het einde van de hobby nu in zicht? :grimacing:

Deze.

7 likes

Helemaal mee eens! Vind dit het mooiste horloge wat er op dit moment is. GEEN enkel ander horloge komt in de buurt van de Ploprof en daarom is deze ook zo uniek en een terecht icoon! Kan niet wachten :sunglasses:

1 like

Voor mij is de groene Daytona een holy grail. Vrees dat deze voor mij ook wel echt onbereikbaar zal blijven.

De groene Daydate heb ik al, de combinatie is voor mij level: Rolex uitgespeeld.

6 likes