Holy Grail

Deze. Maar helaas totaal onbereikbaar.

Kan je eigenlijk een horloge waarvan je al weet dat je die nooit kunt betalen wel een holy grail/ grail watch noemen?

Ik zie een grail watch altijd meer als een horloge die je heel graag wilt, maar flink aan de prijs is. Dus die niet makkelijk voor je te verkrijgen is vanwege budget, maar ook weer niet onhaalbaar is.

3 likes

Stond op een site:
De Holy Grail, ook wel Heilige Graal genoemd is een beker die opduikt in mythes en Bijbelse verhalen.

In de vrije spreektaal heeft Holy Grail een andere betekenis. Wanneer je de Holy Grail van een product hebt gevonden heb je het voor jou meest perfecte product ontdekt.

2 likes

Ik merk dat het meer jagen naar een klapper is, dan dat er nog echt een horloge is wat voor mij de grail is.

Wat is uiteindelijk een grail? Ik ben blij met mijn collectie, voeg daar morgen weer mijn oude VC aan toe. PP staat in bestelling, maar ik ben benieuwd of die mij meer doet dan mijn VC. Van de week een AP RO om de pols gehad, is voor mij ook grail af sindsdien…

Ik denk dat ik aardig ‘klaar’ ben. De Rolexen doen me steeds minder, de OQ is daar een uitzondering op vanwege de uniekheid van dat horloge. Ben bang dat met de VC nu voor t eerst toch de GS’en het veld gaan ruimen. Ploprof was m’n guilty pleasure & die bevalt top… Tja, klaar?

Misschien nog een keer een gouden daytona op zo’n lekker rubbertje. Ik las net dat @anon48992708EV die kwijt wil voor n vol gouden. :innocent:

2 likes

Laat mij jou helpen bij jouw zoektocht:

Ennnn out :see_no_evil::joy:

Weer een stukje naïviteit verloren, ik dacht (domme ik) dat deze prijzen nog redelijk dicht bij list zouden liggen.

1 like

Zou de Tudor wellicht een “tijdelijke” troef kunnen zijn?
Ik heb mijn wens van een 6263 tijdelijk gestild in een mooie Tudor 79260 Oysterdate. :wink:

3 likes

Yep, is inmiddels op de hypetrain gestapt

1 like

Zo hé, vrij recent ook nog. Heb je mooi geluk gehad, lekker hoor.

Sick, ik dacht dat ze nog onder de 40 hingen. :see_no_evil:

Yep, bij Gassan heb ik gewoon vaak geluk gehad. Ondanks dat niemand mij gelooft liep ik gewoon binnen en was deze Daytona toevallig aanwezig. Zelfde gold ook voor mijn Wimbledon Datejust en de Seadweller. Als je regelmatig binnenwandelt, heb je soms gewoon echt geluk :four_leaf_clover:

2 likes

Mijn holy grail is vorig jaar dit een grail geworden en een paar dagen terug is het mijn horloge geworden.

Zo gaan die dingen…

13 likes

Mooi man, je hebt een prachtig horloge met (ik denk wel) mijn favoriete plaat voor dit model. Geniet ervan.

1 like

Dit is echt nog een grail voor mij.
Maar de huidige marktprijzen slaan nergens op.

Is inderdaad ook een hele mooie !
maar weet je wat het is met tijdelijke troeven, ik had mijn zinnen gezet op de 116500ln en om die ‘itch’ te stillen zolang ik nog niet bovenaan de wachtlijst stond had ik de Tudor chrono panda gekocht. en ondanks dat ook dat een heel mooi en vooral solide horloge is, is het toch niet ‘die Daytona’

man man wat een eerste-wereld problemen hebben we toch :grimacing:

1 like

De Heilige graal, zoals bijv de beker waaruit Jezus zou hebben gedronken is een uniek stuk.
Een reliek of magisch voorwerp dat doorgaans het doel is van een queeste: een zoektocht; welk het karakter heeft van een levenstaak. In verhalen gaat het veelal om een avontuurlijke, lange reis met grote hindernissen. (wiki)

Ik heb nog geen holy grail. Zou er graag een hebben en naar op zoek gaan.

Veel van bovenstaande modellen zijn eenvoudig te verkrijgen. Het is het slechts een kwestie van genoeg geld kunnen/willen uitgeven.

1 like

Mooi verwoord! Spot on!

Een grail is iets waar je lang naar moet zoeken omdat er megaweinig aanbod in is. De OKEAH en de Chronoris zijn er twee van in dat segment, jaren zoeken voor ik deze in deze kwaliteit had gevonden.

De zoveelste Rolex, AP, Vacheron, Lange? Chrono24 staat vol met vrijwel elk denkbaar model.

Mijn grail nu? Een volstalen Breitling Chronomat Yachting in mooie staat.

4 likes