Holy Trinity voor ieder prijs segment

A. 1-100,- euro: Vintage handwinder van Citizen.
B. 101-500,- euro: Vintage CWC G10 “Fat boy” issued (Quartz).
C. 501-1500,- euro: Bulova CURV 96A205.
D. 1501-3000,- euro: Vintage CWC chronograaf issued (Valjoux 7733).
E. 3001-5000,- euro: Vintage Rolex 16030 “Buckley”.
F. 5001-10.000,- euro: H. Moser & Cie Pioneer Centre Seconds.
G. Boven de 10.000 euro: A. Lange & Söhne Lange 1.

1 like

Dan zul je toch al gauw boven de 50k moeten zoeken :yum:

Maar 50K en daarboven is boven de 10.000 euro…

4 likes

True that

Iets met een tourbillon? Invicta? :joy:

Maar eigenlijk is er maar een Holy Trinity:
Patek Philippe, Audemars Piguet en Vacheron Constantin.
:grimacing:

6 likes

Daar had ik het al eerder over

Jup in categorie C zelfs haha voor slechts $ 1495,-

Filmpje, Vanaf 3min 6 sec

1 like

Win. :point_down:

2 likes

1 tot 10
download

You’re joking?

2 likes

Nee ik weet vrij zeker dat hij serieus is.

1 like

Correct :rofl:

1 like

Sorry, maar ik doe even niet mee aan dat soort formuleringen. Wat is je criterium om een horloge heilig te willen verklaren? Iconisch ontwerp? Afwerking? Of specificaties?

Wat je ook antwoord, iedereen heeft andere ideetjes bij wat goed ontwerp, de belangrijke features en de mooiste afwerking is.

Wat we ook zeggen, het blijft arbitraire onzin.

Voor dit geld zou ik in de Seiko 5jes gaan grossieren, met vintage-look Casio digitaal er bij.

Nieuw zou ik hier in de Tissot Couturiertjes (desnoods quartz), de Hamilton Khaki’s, de entry-level Seiko en Orient duikers, de SARB serie van Seiko en dat soort spul duiken. Maar waarom geen Timex?

Maar wat je voor 500 ballen ook kunt scoren? Een Smiths PRS-29 of CWC C-shape handwinder, bijvoorbeeld. Die zijn nergens holy, maar wel rete-leuk.

41 QT4eN4pL[1]

Tsja. Hier kun je wat duurdere Seiko duikers pakken, een beginnetje maken met Nomos, Stowa fliegers en al die dingen meer. Ook kun je in de wondere wereld van Sinn en Damasko stappen, maar als je eens wat anders wilt:

Sja, hier valt de duvel en z’n ouwe moer onder wat iedereen zo maar heilig kan vinden. Uiteraard heb ik een Grand Seiko quartz, en we gaan daar mee door, omdat ik vind dat de high end quartz ook wel eens serieus genomen mag worden.

Sterker nog, een GS quartz met 44GS kast zoals de mijne in combinatie met de iets sportievere Citizen Chronomaster met lume in wit, dat zou wel eens twee-derde van mijn ultieme 3-piece kunnen zijn.

Sja.

Ik zou als eerste voor de transocean gaan. Je ziet 'm nooit, hij is retecool en het is een day-date. Ikzelf heb deze, dus dat zou er mooi als derde bij kunnen:

Iedereen gaat in dit prijsbracket zo’n kutspeedy noemen, maar liever niet.

Dat kan natuurlijk maar één horloge zijn. Een horloge wat aan het begin van de jaren 50 de wereld veranderde door de allereerste zwarte duiker met bijbehorende bezel te zijn. Een klassieker, een icoon, het meest gekopieerde horloge ter wereld zo’n beetje.

De Blancpain Fifty Fathoms natuurlijk. Ik zou de moderne kiezen, maar de vintage look heeft ook zo z’n coole trekken. En dan met pauper-Submariner liefhebbers lekkere hommage-discussies te gaan hebben. Met een Chablis er bij.

Oftewel: Dit soort spul.

8 likes

Nieuwprijs categorie C

Dan denk ik aan deze:

4 likes

D= Father = Tudor Back Bay 58

E= Son = Rolex Explorer 114270

F= Holy Spirit = Rolex Sea Dweller 16600

2 likes

Ik hou dat ff in het midden. Van mij mag iedereen voor zichzelf definiëren wat het daadwerkelijk inhoudelijk mag betekenen.

Maar…

Summary

Als je naar mijn mening vraagt dan wil ik je best antwoord geven. Ik heb verschillende prijsklassen gegeven en hoopte dat binnen iedere klasse drie merken en of type horloges gegeven worden die deze prijs klasse het beste vertegenwoordigd.

Ach. Da’s een solar powered digitale GPS-quartz.

Maar ik heb m’n best gedaan. En er staat zowaar een Amerikaans horloge tussen.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change u heeft smaak :sunglasses:

3 likes

Inderdaad een prachtige collectie aan horloges

1 like