De bathyscaphe vind ik mooier dan een stalen sub. Jammer van de maat van 43mm. Ook hadden ze de datum weg mogen laten of op de 6 mogen plaatsen.
List zijn ze wel een stuk duurder dan een stalen sub, maar grijs is de BP even duur denk ik.
Verschil met een sub, is dat de BP veel luxer afgewerkt is.
Blancpain is geen massaproductie. Heb je het uurwerk weleens bekeken? Let eens op de kleine letters van de rotor⦠dat zou al een hoop duidelijk moeten maken dat je met een bijzonder uurwerk te maken hebt.
Als je ze onder een microscoop legt zie je natuurlijk helemaal grote verschillen.
Daarnaast is de algehele afwerking van de kast en wijzerplaat op een heel hoog niveau natuurlijk, maar dat is bij Rolex natuurlijk ook zo.
Eigenlijk is deze BP een luxe duikhorloge zoals AP en JLC ze ook maken.
Onder Macro sowieso, aan het uurwerk en aan allerlei andere details. Rolex is technisch prima, steekt qua engineering goed in elkaar maar is slechts OK afgewerkt, gegeven de kosten van het horloge.
Mensen gaan haten omdat het al vaak gezegd is, maar een GS is bijvoorbeeld onder macro duidelijk veel strakker dan een Rolex, ook als die GS een nederig quartzje van 2100 ballān is. Zie de render van het uurwerk die @diverman postte, of een foto, als je wilt:
De Blancpain is ook voorzien van next-level polijstwerk wat volgens de bovenstaande video meer met licht doet dan een GS. Dus ja, die is beter afgewerkt. Buiten dat heeft het een silicium unruh, dubbele seriegekoppelde veerton met een vier daagse power reserve en een zware edelmetalen rotor.
Ik mag de Fifty Fathoms en FF Bathyscape graag noemen omdat ze in al het Rolex en Omega geweld de ondergeschoven uitvinders van de duikersbezel zijn.
Als ik ooit 7000-10000 voor 'n duukert uitgeef is het een Bathyscape.
Kende dit horloge niet, maar het is idd een prachtig afgewerkt horloge.
Als ik nou door spaar kan ik deze kopen nadat ik de Sub gekocht heb, want dat is toch mijn droom.
Ik heb alleen een tyfushekel aan horloges die zo druk zijn dat je de tijd niet af kunt lezen, en als je het toch probeert een foto-epileptische aanval kunnen veroorzaken.
Dat is direct ook het verschil tussen de horloges die ik postte (Moser en Credor) en jouw Hublot. De Hublot, alle Hublot eigenlijk, komt op mij over als een ākiek 's wat ik om de pols heb danā ontwerpfilosofie.
De merken van 20-50K die ik mooi vind zien er gewoon uit als een onder de radar dress horloge, en worden alleen herkend door mensen die āin the knowā zijn als iets wat geld heeft gekost.
Er is helemaal niets tegen beide instellingen. Van mij mag je laten zien dat je reckless met monnie gebosst hebt. Ik merk alleen wel dat aanhangers van de ene filosofie nooit een horloge van de andere willen.