Holzkern horloges

Weet niet of er liefhebbers zijn van holzkern , maar zelf vind ik dit een heel mooi horloge, met marmer en hout afgewerkt…

Tijdloos ontwerp en betaalbaar.

10 likes

Niet direct mijn smaak, maar ik kan mij best voorstellen dat hier genoeg liefhebbers voor zijn.

2 likes

Apart, niet echt mijn smaak :roll_eyes: maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak toch ? :laughing:

2 likes

Tja, wel makkelijk bij krasjes, even schuren en weer lakken! Geen haute horlogemerk ben ik bang, wel euh…hout!

8 likes

zwaar om de pols met al dat marmer :wink:

1 like

Ook niet mijn ding als ik eerlijk ben maar ik kan snappen dat het sommige doelgroepen aanspreekt omdat het weer eens wat anders is. Maar daarmee zou ik

eigenlijk niet durven beweren… :grimacing:

1 like

het is eens wat anders, maar ben er tevreden van.

6 likes

Vast geen echt marmer. Sterker nog, ik twijfel zelfs aan het hout.
Maar goed, het is weer eens iets anders.

1 like

Ah een drager van dit merk… vind een mooi horloge . Of dit idd echt marmer is , geen idee ? Maar het hout is wel echt zover ik kan vinden.

1 like

Leuk om zoiets voorbij te zien komen, niet mijn smaak maar apart is die zeker :+1:

1 like

Kan uit ervaring zeggen dat het echt hout is… tenminste die ik heb gehad. Ik weet niet of het hout tegenwoordig bewerkt is zodat het tegen regen kan, maar die van mij was dat niet. Ok hield wel rekening met weer, maar als je per ongeluk in een stortbui terecht kwam, daar kon ie niet zo goed tegen… mijn laptop die in de rugzak zat ook niet. Die had de stortbui ook niet overleeft :laughing:

Het Quarz uurwerkje had de bui wel overleefd, maar het hout helaas niet. Dat was gaan uitzetten, maar verder was het een geinig horloge. Ik zou het alleen niet snel nog een keer kopen.

1 like

Holzkern: zou interessant zijn als het loopwerk (de kern) inderdaad van hout zou zijn, maar het hout zit meer aan de buitenkant.

2 likes

Hou zou je ooit een houten binnenwerk willen maken van dat formaat :rofl:

Ik heb ooit zo een bouwpakket houten klok gehad met grote onderdelen en die liep al ruk kan je nagaan in het miniatuur

1 like

Goed om te lezen dat het houtwerk niet samen kan met vocht. Zag wel dat je het hout kan verwijderen , maar idd als dit opkwelt lijkt het me geen horloge voor iedere dag of de hele dag zoals mijn citizen.

Daar doe ik echt alles mee van douchen tot werken enz enz… en moet zeggen een echt robuust horloge… er zit na 6 jaar dagelijks gebruik geen krasje op … tenminste het glaswerk niet… en het ingbouwde solar paneel is ideaal…

Enigste wat ik eens moet checken is me radio controlled funtie.

Die staat op of en weet even niet meer zo snel hoe ik die aan zet met de knopjes … denk eens checken voor een online manual…

1 like

Hout horlogerie

3 likes

ftfy

:stuck_out_tongue:

4 likes

Eigenlijk ben ik wel fan van hout met een mooie figuur erin, helaas kon ik tussen de grote collectie niet echt een model vinden dat me aansprak.
Een klein beetje zonde om dan één te kiezen met marmer, maar best wel blij mee.

1 like

Ziet er leuk uit, weer eens wat anders

Ze hebben wel leuke modellen vind ik maar wel redelijk prijselijk, iemand meer info over de kwaliteit?

het zal geen brandhout zijn, maar een erfstuk zal het niet worden denk ik :grimacing: