Ik heb een homage horloge met een Seiko nh35a Erin en ineens stopt het horloge ermee
Ik heb het horloge opengemaakt en gechecked of het balans vrij is maar die is vrij heb het horloge goed opgewonden en gebeurt niks
Weet iemand wat dit kan zijn ??
Naam en rugnummer graag. Oftewel - welk merk? Heb je garantie nog? Klinkt haast als een gebroken veer, wat zeldzaam is bij automaten.
Het is een pagani design bb58 en garantie is verlopen inmiddels
Een gebroken veer? Klinkt niet heel goed
Balen! Seiko uurwerken zijn niet fijn om aan te werken (maar da’s mijn mening) - probeer anders PT_Seiko eens. Nickname kopiëren in een nieuw persoonlijk bericht, met een @ er voor. Lijkt momenteel DE Seiko-sleutelman hier.
Maar hier kan ook hoor. Succes!
Kan van alles mee aan de hand zijn maar repareren is vaak niet rendabel of het moet een kleinigheidje zijn anders beter nieuw uurwerk erin
Mocht je het uurwerk vervangen, bedenk dan gelijk dat je er ook een andere wijzerplaat in kan zetten
Ja Zou kunnen maar vindt die wijzerplaat wel tof
Ja Ander uurwerk zat ik meteen Al aan te denken maar ik dacht ook van dit kan ik zelf ook proberen nieuw uurwerk kan altijd nog
Klopt kunt het altijd eerst even laten checken bij een horlogemaker
Het is op afstand moeilijk te beoordelen, wat de oorzaak is, als het opwinden normaal aanvoelt.
Ik heb al een een afgebroken de kop van een schroefje uit een uurwerk gehaald.
Overigens vind ik het nog steeds fijne uurwerken om aan te werken
Post anders een goede detail foto van je binnen werk en een opname van de balans.
Voor 32 euro inclusief verzending heb je een nieuwe NH uurwerk op Aliexpress.
Ik zou dan toch de voorkeur geven aan repareren en netjes afregelen, het nieuwe uurwerk moet ook afgeregeld worden en waarschijnlijk is het droog in elkaar gezet, dus moet er ook hier en daar een drupje olie aan.
Ja klopt is anders ook zonde weer van het uurwerk
Kan je videos sturen via hier Dan ?
Ik kan wel fotos maken maar je ziet niet veel bijzonders aan het uurwerk
Ik zal ze later wel sturen