Hommage ? Fake ? "alpha vervolg"

Niet de Alpha maar het idee, Precista maakt (laat maken) issued horloges vanaf oude tekeningen, de opdrachten van defensie daarom heet deze ook Italian Diver. Een Panerai ripp-off ?(ik geloof dat de eerste door Rolex werden gemaakt overigens). Ik vind hem erg mooi, (ook deze Panerai uitvoering, Jorgent, geen grolsch-beugel :))… maar kan dit ? Wat vinden jullie?

De eerste Panerai had een Rolex uurwerk, maar werd toch gewoon door Panerai gemaakt volgens mij!

Dit design is volgens mij niet ‘voorgeschreven’ (bijvoorbeeld de vorm van de cijfers) door defensie, dus gewoon ‘gestolen’ van Panerai (hoewel die het destijds niet zal hebben beschermd, ze waren immers gewoon instrumentenleverancier voor het leger)…

Op het randje, maar nog niet zo smakeloos gekopieerd als een Alpha, naar mijn mening!

Henrik heeft dit horloge 3 weken geleden al voor het voetlicht gebracht
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,55474,55474#msg-55474
Dit model uit WW II werd gemaakt door Rolex (kast) het caliber is van Cortebert en door Rolex
aangepast voor gebruik in deze duikhorloges als caliber 5513
wijzerplaten bekend met Radiomir Panerai of Rolex met kroontje , de meeste echter zonder opdruk
om veiligheids redenen.
in gebruik bij Kampschwimmer van de Kriegsmarine en de Dezima Mas van de Italiaanse Marine,
die Panerai opdracht had gegeven om een dergelijk model te ontwerpen en te leveren.
groet André

andre Schreef:

Henrik heeft dit horloge 3 weken geleden al voor
het voetlicht gebracht

Dit model uit WW II werd gemaakt door Rolex
(kast) het caliber is van Cortebert en door Rolex
aangepast voor gebruik in deze duikhorloges als
caliber 5513
wijzerplaten bekend met Radiomir Panerai of Rolex
met kroontje , de meeste echter zonder opdruk
om veiligheids redenen.
in gebruik bij Kampschwimmer van de Kriegsmarine
en de Dezima Mas van de Italiaanse Marine,
die Panerai opdracht had gegeven om een dergelijk
model te ontwerpen en te leveren.
groet André

Die discussie had ik dus gemist, het gaat (mbt deze foto) overigens om het zg non-ltd model, die wordt aangeboden voor 335 gbp (rond de 500 euro)

Ziet er leuk uit. De wijzerplaat is zeer mooi, zonder text. De blauwe wijzers lijken mij gephotoshoped. De kroon is een beetje klein naar mijn smaak. Maar voor de rest is het gewoon een rip-off van een model wat op dit moment zeer populair is. Dit is enkel en alleen maar gedaan omdat het dan lekker goed verkoopt en niet uit het oogpunt van een ‘Hommage’. Het is puur om zoveel mogelijk geld te ontvangen. En 500 Euro zou ik er nooit aan uitgeven. Dan maar doorsparen voor een goede tweedehands exemplaar.