Hommage of replica? Wees gerust: veilig voor iedereen te lezen ;)

Ze noemen het zelf in ieder geval een ‘tribute’.

1959

2011

Er zijn 2 categorien in horlogeland die mij extra aanspreken: duikhorloges en alarmhorloges (mechanisch of course!). JLC heeft ze wel vaker gecombineerd en hier dus een klassieker.

Kennen jullie nog meer combi’s van een mechanisch duikhorloge/duikers-look met alarmfunctie?
De Fortis B42 ken ik al, die heeft em zelfs nog extra gecombineerd met chrono. Ton van een kast ::o

Mooi hè? Prachtig merk ook.

Ik vind dit echt een fantastisch horloge met een prachtige vintage uitstraling(tu)
Vulcain vindt ik ook heel mooi, vooral de Cricket Nautical met decompressietabel:

Vér boven budget;)

Zo he, die is echt heel erg mooi.

Erg mooi! De europeese versie vind ik een stuk minder mooi overigens. Helaas met een adviesprijs van $12.000 ver boven mijn budget :slight_smile:

Volgens mij had Enicar de Sherpa:

Foto afkomstig van Uhrforum.de

Ik vind hem echt prachtig.
Hij doet mee een beetje denken aan de (wat gunstiger geprijsde) Longines Legend Diver.

lekker stel in één post. Ook de Longiness is niet te versmaden.

De letters op de heruitgave hadden wat mij betreft wel wat fijner gemogen.

Dit ziet er allemaal prachtig uit, maar de laatste horloges horen bij de zgn compressor types, hebben een verstelbare binnenring. Dit is geen alarmcomplicatie.
Als ik het wel heb was Rolex in ieder geval één van de eerste merken die een duikring aan de buitenzijde had die zonder kroon verstelbaar was. Dus de Enicar en Longines hebben met een alarm niets te maken.

marnix.moed Schreef:

Ze noemen het zelf in ieder geval een ‘tribute’.

Het is in ieder geval een prachtklok.

Hoewel het een heruitgave (sec gezien dus replica) is van een vroeger model, komt het ontwerp in ieder geval uit eigen huis en is het niet lekker makkelijk geleend van een ander merk. In dit geval dus: een terechte hommage.

Die originele JLC uit 1959 heeft imho een veel mooiere bezel.

Die nieuwe is mij te strak…

Ik vind dat zo mooi, dat retro\vintage maar dan nieuw, de JLC mag er daardoor ook zijn zeg, mooi horloge, maar ik las 12.000 euro…zucht… Die Longines Legend Diver is ook mooi zeg, maar ja zo zijn er nog wel meer mooi, ze maken veel te veel moois!! :slight_smile:

Bert1 Schreef:

marnix.moed Schreef:

Ze noemen het zelf in ieder geval een
’tribute’.

Het is in ieder geval een prachtklok.

Hoewel het een heruitgave (sec gezien dus replica)
is van een vroeger model, komt het ontwerp in
ieder geval uit eigen huis en is het niet lekker
makkelijk geleend van een ander merk. In dit geval
dus: een terechte hommage.

Vandaar ook ‘veilig voor iedereen’… geen hoge bloeddruk, geen verhitte conversaties, and world peace! :)-D

floris Schreef:

Ik vind dat zo mooi, dat retro\vintage maar dan
nieuw, de JLC mag er daardoor ook zijn zeg, mooi
horloge, maar ik las 12.000 euro…zucht… Die
Longines Legend Diver is ook mooi zeg, maar ja zo
zijn er nog wel meer mooi, ze maken veel te veel
moois!! :slight_smile:

Ja man! Ze zouden er een boete voor moeten krijgen! En zouden de horlogeliefhebbers moeten krijgen. Een soort horlogesubsidie voor ons ‘minder bedeelden’. :+

Schitterende horloges die JLC’s met compressorkasten, zeker de vintage. Wel prijzig. Voor degenen die zelf handig zijn, is dit wellicht een tip.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,212620,212620#msg-212620

Ik heb het horloge al enige tijd geleden gebouwd en draag het met zeer veel plezier. Vorige zomer zag ik bij een juwelier in Aalborg, Denemarken hetzelfde, zelfgebouwde horloge, te koop liggen! Ik meen dat de prijs rond de EUR 750 was. Voor veel minder is het zelf te maken.

Zie het maar als een alternatief voor al dat moois van JLC en de vintage horloges met compressorkasten.

Groet,

Mark

Ontdekte laatst dit fraaie exemplaar, Tudor Advisor wecker:

Da’s inderdaad een hele mooie(tu)