Onlangs heb ik van @jurgen0411 de onderstaande, prachtige Phoibos PY007B overgenomen. Tijdens het dragen, de afgelopen dagen, even goed bij mijzelf te rade gegaan wat ik nou werkelijk van een “homage watch” vind. Ik kan gewoon niet anders concluderen dat ik, op dit moment, helemaal weg ben van dit horloge.
En ondanks dat ik weet dat het een omstreden onderwerp is, lijkt het mij leuk om deze topic te openen. Voor de leden, zoals ik, die minder willen/hebben te besteden.
Deze Bulova is heel erg gaaf!
goed dat je er blij mee bent!
het blijft een topper!
De Orient president (zonder steentjes) moet er bij mij nog eens een keertje van komen. Ben denk ik te laat om die nog voor een aantrekkelijke prijs ergens te vinden.
Hier ook een hommage, niks mis mee.
Die Day-date moet er bij mij een keer komen.
Dan wordt het voor ons beiden de knip trekken hè
Ik heb die Orient ook gehad, maar ze zijn inderdaad veel te duur voor wat je krijgt.
Nondeju wat zijn die Chinezen snel! Nu al hommages van Taco’s Pouches.
Ik kan wel merken dat jij een hommage newbie bent. Met die eeuwige Seiko’s van je.
Wel mooie kwaliteit, ik zie het verschil niet.
Ho ho, jonge vriend. Ook in de collectie van WilSeiko hebben er minstens 3 Steinhart’s gebivakkeerd die door sommigen hier als hommages zijn aangeduid.
Maar deels heb je gelijk, de meeste Seiko’s zijn voor eeuwig. Dus weer maar zuinig op je nieuwe ouwe Seiko
Het gerucht gaat dat bij deze hommage ook een zakje muscle memory zit, die er voor zorgt dat je (vooral als mensen foto’s maken) constant aan je kin zit om te laten zien dat je een Steinhart hebt.
Ik weet het niet …
Ben best lomp (is lastig) en draag dus zeker niet altijd he dure werk.
Maar “hommage” en er dan ook nog fors voor betalen ?
Koop ik liever iets origineels.
Maar wie weet, ooit …
Die DD Bulova is inderdaad een plaatje
Voor mij geen hommages.
Ik heb bijv. liever een echte Vostok amphibia dan een hommage sub.
But that me
Ik denk dat ik de tijd van hommages kopen wel een beetje gehad heb, heb toch een beter gevoel bij originele ontwerpen; maar ik heb er nog wel een paar en die blijven voorlopig nog wel even.
Heb jij niet ook nog een zeer goed gelijkende submariner hommage gehad?
Datejust II iemand?