Hommage op de vlooienmarkt

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook wel verbaast. Ik vind het enerzijds niet erg dat een merk als Magrette zich door andere ontwerpen laat inspireren, maar er wel echt een heel eigen draai aan geeft. Anders kun je van elk horloge met een ronde kast ook wel gaan zeggen dat het een hommage of kopie is. Anderzijds snap ik het enthousiasme voor zo’n Marina Militare niet, want dat is toch gewoon een rip-off? Dit is trouwens niet bedoeld als aanval op andere forumleden; ik ben gewoon benieuwd of iemand mij kan uitleggen wat een Marina Militare zo’n leuk horloge maakt.

precies, je hebt een leuke klok voor een mooie prijs…geen aandacht besteden aan de antireplicaposters, daar is al genoeg over gezegd.

Wat een gevoelig onderwerp zeg. Mijn excuses aan iedereen met een hommage of nepper.

Je kan hier blijkbaar niet op een normale manier over discusseren en je eigen mening geven.

JackW Schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook wel
verbaast. Ik vind het enerzijds niet erg dat een
merk als Magrette zich door andere ontwerpen laat
inspireren, maar er wel echt een heel eigen draai
aan geeft. Anders kun je van elk horloge met een
ronde kast ook wel gaan zeggen dat het een hommage
of kopie is. Anderzijds snap ik het enthousiasme
voor zo’n Marina Militare niet, want dat is toch
gewoon een rip-off? Dit is trouwens niet bedoeld
als aanval op andere forumleden; ik ben gewoon
benieuwd of iemand mij kan uitleggen wat een
Marina Militare zo’n leuk horloge maakt.

Zo krijg je de discussie dus wel. Uiterlijke kenmerken van Panerai voor een veel lagere prijs. That’s it. Nogmaals, ik doe het ook niet, maar ik begin andere wel steeds meer te bergrijpen. Ik ben bijvoorbeeld proberen te sparen voor een SND, maar ieder jaar komt er meer bij (kun je dus bijna niet meer voor sparen).

En zullen we het nu gewoon lekker on topic houden, maar anders een topic in het off topic gedeelte, maar dit is allemaal al zo vaak langs gekomen…

meziya Schreef:

Wat een gevoelig onderwerp zeg. Mijn excuses aan
iedereen met een hommage of nepper.

Je kan hier blijkbaar niet op een normale manier
over discusseren en je eigen mening geven.

Het is al te vaak uit de hand gelopen en de regels van het forum zijn er duidelijk over. Mee eens of niet. Kun je altijd nog naar DZVL, die zijn ook strenger.
Hier is iedereen welkom :slight_smile:

Duidelijk. Zal t onthouden. Ik vind echter toch… Nee grapje

Ieder zijn ding maar he.

meziya Schreef:

Wat een gevoelig onderwerp zeg. Mijn excuses aan
iedereen met een hommage of nepper.

Je kan hier blijkbaar niet op een normale manier
over discusseren en je eigen mening geven.

misschien even wat langer en beter lezen voor je je mening geeft,Eric post iets over een leuke aankoop voor hem, schijnbaar niet jouw smaak maar dat is niet interessant.
De discussie die jij wil, is hier al meermalen gevoerd en dit topic is niet de plaats ervoor.
Als je zo alle modellen bekijkt, dan kun je de net geposte Avier ook zien als een hommage van Franck Muller…

Lees eerst mijn reactie hiervoor even voordat je op deze manier reageert.

tis goed bedoeld hoor, misschien mag ik mijn persoonlijke mening uitspreken zoals jij ook hebt gedaan?.. je bent een opgewonden standje , dat geeft niets maar dat jij tegen replicas bent is in deze post niet relevant…just my 2 cents

Hahah. Tuurlijk mag je je mening geven. Niks mis mee ;). Ik ben niet erg lang op dit forum en heb ook niet de tijd en moeite genomen om al die regels te lezen (had ik misschien wel moeten doen).

Daarnaast ben ik de discussie niet gestart hier. En ik een opgewonden standje?

De pot verwijt de ketel zeg ik dan maar :wink:

LB! zolang het geen 1 op 1 copie met dezelfde merknaam zal het mij een worst wezen. En het is lang niet altijd om budgettaire redenen dat iemand hiervoor kiest. Als ik naar mezelf kijk, ik heb horloges in de range van 100 tot 9K euri en daar zit inderdaad ook een Marina Militare bij, gewoon voor de lol.

Genesis

Sinds vanmiddag op een donkerbruine band, heb ik niet eerder gehad maar staat wel erg chique, al zeg ik het zelf.

Fijn weekend allemaal!!

Eric

ik zou ze allebei houden en koesteren :smiley:

Ik zou mijn vrouw alleen maar die markten laten afstruinen en het huishouden zelf doen, ik vind het een pracht horloge of het nu hommage is of niet.

houden dat ding en niet verkopen.

mvg
Lex

(tu) Wou dat ik ze voor die prijs tegenkwam :wink: