Hommage op de vlooienmarkt

Zoals ik de hobby van het flipperen met horloges heb (volgens sommigen van jullie, mijn vrouw en alle anderen die ik verder ken…), is een van de hobby’s van mijn vrouw het afstruinen van vlooienmarkten, vaak met heel leuk resultaat en vaak ook absoluut niet. Onze garage staat vol met bewijs van het laatste geval…:X

Afgelopen weekend heeft zij voor mij echter een leuke aankoop gedaan, ze heeft het opgegeven om mij mee te vragen en bij de kinderen is ze al helemaal kansloos, dus gaat ze meestal met een vriendin, heb ik weer goed geregeld toch?

Vorige week zondag was het weer zover, alleen kwam ze nu binnen met de opmerking “Als je het niets vind verkoop je het maar weer op dat stomme forum”. Na dat gezegd te hebben werd er een horloge op de tafel gegooid (letterlijk).

Wat bleek, een Marina Militare met sandwich dial. Zo te zien is het een Chinese handopwinder die er in zit (Seagull?) en is het een titanium uitvoering, tenminste als ik naar de kleur kijk en de tekst op de achterkant. Ik draag hem nu een paar dagen en ik moet zeggen dat het me absoluut niet tegen valt. De afwerking is absoluut niet wat je zou verwachten bij de originele vormgever van dit klokje maar slecht is anders. Lume is ondermaats, maar aangezien ik 's nachts mijn ogen dicht heb vind ik dat geen probleem :z

Wat uurwerk betreft, afgelopen week gelijk gezet met de atoomklok en elke avond rond dezelfde tijd opgewonden (het horloge, niet ik…). Ik kom uit op +9 sec per dag, niet echt slecht.

De leren band is niet echt top (understatement van de dag!) maar wel weer een titanium buckle. Dus mocht je nog een mooie dikke 24mm leren band hebben rondslingeren (bij voorkeur bruin), PB’s zijn welkom!

En dan nu de hamvraag: wat heeft ze er nu voor betaald? Volgens haar was het een oudere man die volgens eigen zeggen de kamer van zijn zoon had leeg geruimd (op kamers gegaan) vraagprijs € 25,-… Maar mijn vrouw is een keiharde meedogenloze onderhandelaar en heeft het horloge uiteindelijk voor € 17,- kunnen kopen. Tja, je begrijpt dat ik ze uitgebreid hebt bedankt >X en dat bijna elke avond (maandag bijna, dinsdag bijna, woensdag bijna etc…)

En zo ziet het eruit:

Ach, vrouwen…

Eric

Superkoopje! Topvrouw! Gefeliciteerd!

dmc Schreef:

Superkoopje! Topvrouw! Gefeliciteerd!

+1(tu)

Ik heb zelf de stalen handopwind versie gekocht bij Getat. Deze was ook niet duur, maar zo goedkoop…:smiley:

Herman

da’s een koopje ja.

IK heb deze uitvoering (Titanium) met gangreserve en een automaat uurwerk met zichtbodem, vond het leuk om te ervaren wat de huidige Chinesen konden presteren, heb er uiteraard een mooi band opgezet (meer waard als de klok zelf :D). Maar ik vind het eigenlijk hele aardige kwaliteit voor zijn centje en ziet er nog leuk uit ook!

Genesis

Geen geld super koop

Dat is wel het koopje van de dag zeg! :}

Niet verkeerd Eric.
Ik heb de regel over het stomme forum hier thuis hardop voorgelezen. Er werd hartelijk om gelachen. :smiley:

Wees blij met haar, voordat mijn vrouw thuiskomt met een horloge…

Ze heeft een goeie deal gemaakt, en ziet er ook nog goed uit.

Brengt op de fora zeker nog zo’n €65,- op.

Maar geniet er eerst nog maar effe van.

Nou 65 euro dach ik niet dat kosten ze nieuw, maar hoe dan ook leuke aanwinst!

Net terug van een bevriende juwelier, zelfs uitgerust met saffierglas. Mooi, toch?

Eric

Top Eric!
Zo’n vrouw moet je koesteren :wink:

JTrapman Schreef:

Top Eric!
Zo’n vrouw moet je koesteren :wink:

Ik koester liever mijn horloges…stttttt niet doorvertellen (:smiley:

Snap sommige forum leden echt niet ,als je verteld dat je een copy hebt dan komen termen als verbranden ,afvalbak enz enz.
En als het ontwerp gejat is maar er geen orginele naam op staat dan is het ,wauw,prachtig,koopje enz.
Beetje erg dubbel is mijn mening.

Helemaal gelijk heb je. Ik snap dat ook echt niet. Beiden is voor mij net zo fout.

Ik ben iig tegen nep en zou dit dus nooit kopen of verkopen. Maar ook copies met andere namen zullen bij mij niet voorkomen.

leven en laten leven…gezamelijke passie is het verzamelen van horloges.
Mbt ontwerpen copieeren…kijk een sbij Alpha oa, alleen het merkje is anders.
Leuk klokje btw en dat voor die prijs…:slight_smile:

Krijgen we die discusie weer!

Dat is echt zo vaak he, een hommage is heel anders dan een replica, skrak heb ik hier (hopelijk snel) een Magrette bronze om, die heeft ook inspiratie bij Panerai vandaan gehaald, maar niet de kroon overgenomen, ben ik effe nep! Denk zeg het alvast, maar ik had effe geen 7K rondslingeren voor een Panerai.

Ik kan me er ook niet meer zo druk om maken. Zelf zal ik het niet kopen. En om te weten hoe er hier in het algemeen over gedacht word hoef je alleen maar naar de limited van dit jaar te kijken.
Ik hoef hem niet, maar er zijn er genoeg van verkocht.

Als je er niet van houdt, koop je het niet.

btw, de Magrette Moana Pacific Diver staat nog op mijn wishlist:)

Inderdaad, daar was deze post absoluut niet voor bedoeld. Ik hoop echt dat we dit soort discussies op dit forum niet meer tegen komen…

Fijne dag verder!

Eric

EricPP Schreef:

Inderdaad, daar was deze post absoluut niet voor
bedoeld. Ik hoop echt dat we dit soort discussies
op dit forum niet meer tegen komen…

Fijne dag verder!

Eric

En het is toch ook gewoon een koopje en het ziet er leuk uit.