Zoals ik de hobby van het flipperen met horloges heb (volgens sommigen van jullie, mijn vrouw en alle anderen die ik verder ken…), is een van de hobby’s van mijn vrouw het afstruinen van vlooienmarkten, vaak met heel leuk resultaat en vaak ook absoluut niet. Onze garage staat vol met bewijs van het laatste geval…:X
Afgelopen weekend heeft zij voor mij echter een leuke aankoop gedaan, ze heeft het opgegeven om mij mee te vragen en bij de kinderen is ze al helemaal kansloos, dus gaat ze meestal met een vriendin, heb ik weer goed geregeld toch?
Vorige week zondag was het weer zover, alleen kwam ze nu binnen met de opmerking “Als je het niets vind verkoop je het maar weer op dat stomme forum”. Na dat gezegd te hebben werd er een horloge op de tafel gegooid (letterlijk).
Wat bleek, een Marina Militare met sandwich dial. Zo te zien is het een Chinese handopwinder die er in zit (Seagull?) en is het een titanium uitvoering, tenminste als ik naar de kleur kijk en de tekst op de achterkant. Ik draag hem nu een paar dagen en ik moet zeggen dat het me absoluut niet tegen valt. De afwerking is absoluut niet wat je zou verwachten bij de originele vormgever van dit klokje maar slecht is anders. Lume is ondermaats, maar aangezien ik 's nachts mijn ogen dicht heb vind ik dat geen probleem :z
Wat uurwerk betreft, afgelopen week gelijk gezet met de atoomklok en elke avond rond dezelfde tijd opgewonden (het horloge, niet ik…). Ik kom uit op +9 sec per dag, niet echt slecht.
De leren band is niet echt top (understatement van de dag!) maar wel weer een titanium buckle. Dus mocht je nog een mooie dikke 24mm leren band hebben rondslingeren (bij voorkeur bruin), PB’s zijn welkom!
En dan nu de hamvraag: wat heeft ze er nu voor betaald? Volgens haar was het een oudere man die volgens eigen zeggen de kamer van zijn zoon had leeg geruimd (op kamers gegaan) vraagprijs € 25,-… Maar mijn vrouw is een keiharde meedogenloze onderhandelaar en heeft het horloge uiteindelijk voor € 17,- kunnen kopen. Tja, je begrijpt dat ik ze uitgebreid hebt bedankt >X en dat bijna elke avond (maandag bijna, dinsdag bijna, woensdag bijna etc…)
En zo ziet het eruit:
Ach, vrouwen…
Eric