Hommages

Replica’s zijn niet mijn ding, Zwitserse merken die decennia lang een merk promoten met veel dure marketing en dan de replica fabrikanten die merkenrechten negeren met soms lagere kwaliteit dan het oriigneel dat moeten we niet sponsoren vind ik.

Maar wat vinden we van hommages? Swatch doet het met de Moonswatxh en diverse andere fabrikanten doen het. Zelf heb ik een Chinese Megir die zeer duidelijk geinspireerd is door RM maar het is ook overduidelijk geen replica. Gewoon (in mijn ogen) een heel cool ding met supermooi symmetrisch uurwerk met mooie bruggen en helemaal skelleton. Leerzaam ook als je wilt begrijpen hoe een mechanisch uurwerk werkt.

Is dat iets dat leeft op dit forum of is men meer fan van luxe merken?

8 likes

First!!

:popcorn::popcorn::popcorn::popcorn::popcorn::popcorn::popcorn::popcorn:

40 likes

Hahahaha bereid je maar voor …

9 likes

IMG_9524

15 likes

bog-c

21 likes

eerst en vooral zijn het geen hommages in de zin dat ze eer betuigen aan het oorspronkelijk ontwerp, het zijn goedkope kopieën die leunen op het succes van fabrikanten die wél investeren in onderzoek en design. Het zijn net geen replica’s omdat ze schaamteloos er een eigen merkje opfrutten, maar daar is alles mee gezegd.
Sterker nog: ik heb nog nooit een “hommage” gezien waarin verwezen wordt naar het originele ontwerp/merk met enige duiding van respect voor het betreffende model.

33 likes

Deze nog niet voorbij zien komen!
ah-shit-here-we-go-again-ah-shit

23 likes

Not Again GIFs | Tenor

14 likes

Nee. Leeft totaal niet op dit forum.

5 likes

battle

12 likes

Die TL1tjes…

4 likes

Oh nee toch, weer zo eentje pfft

3 likes

Je merkt aan de eerste reacties al wel dat dit leeft op het forum. Laat je er maar niet teveel door afschrikken.

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier en ook mag iedereen genieten van zaken waarin hij of zij schoonheid ziet.

12 likes

In 8 maanden lidmaatschap zou je toch al minstens 40 van dit soort topics tegengekomen kunnen zijn.

12 likes

Leuk, ik hou wel van hommages.
Zo heb ik bijvoorbeeld horloges die lijken op Pagani Design, Steinhart en San Martin.
Erg mee in mijn nopjes.

87 likes

Eindelijk een compleet nieuw topic wat we nog nooit voorbij hebben zien komen

1 like

15 likes

Ohja? Wat heb je zoal geleerd als ik vragen mag? :stuck_out_tongue:

3 likes

,:joy:

1 like

Dit is inderdaad een hommage. Met toestemming van Omega. De rest is schaamteloze namaak.

3 likes