Hoogvlieger..... (Jean Marcel Ikarus)

Het merk Jean Marcel zal niet iedereen tot de verbeelding spreken. Het toeval wil dat mijn aller eerste serieuze horloge een limited chronograaf van dit merk was. Ik heb hem (groen als ik toen nog was) veels te duur gekocht nieuw bij een juwelier. JM maakt enkele interessante modellen, waaronder een “Mystery” horloge, ontworpen door Vincent Calabrese. Een ander model dat mijn interesse had was deze Ikarus.

De Ikarus is gemaakt in een gelimiteerde oplage van slechts 300 stuks. Ik vind het een van de meest fraaie horloges met een Lemania 5100 uurwerk.
Het horloge is waterdicht tot 100m, heeft gebold saffierglas, een tachymetre, en verder natuurlijk alle kenmerken van het wijlen Lemania 5100 uurwerk.

Ikarus was de zoon van Daidalos (een van de sterfelijke zonen van Zeus), figuren uit de griekse mythologie. Om van het eiland Kreta te ontsnappen construeerde Daidalos vleugels gemaakt van vogelveren en wax. Op deze manier wilden ze al vliegend ontsnappen. Het plan werkte in eerste instantie… Samen vlogen ze over de zee. Echter, Ikarus raakte overmoedig, en vloog alsmaar hoger…totdat hij te dicht bij de Zon kwam, en de wax van zijn zelfgemaakte vleugels smolt. Ikarus stortte in zee en verdronk…

het horloge draagt prettig, diameter is 39mm. Naar verhouding wel een hoog horloge (zoals elk horloge met een Lemania 5100 uurwerk). De verkoper had er een stalen band van Sinn omheengedaan. Een perfecte kombinatie.

Laat me je nu weer als eerste feliciteren met deze nieuwe aanwinst (:smiley:

Lemania 5100…altijd wel iets aparts.

Veel plezier ermee, hans.

Jean marcel maakt zeker wel interessant spul, ik ken het merk al lang.
Gefeliciteerd ermee!

Heel mooi Hans. Jij weet toch altijd weer de modellen te vinden die mij zeer aanspreken en met een Lemania 5100 is dat ook een pluspunt.

Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar ik vind 'm prachtig! Veel plezier ermee!

“We” hebben een lekker weekend gehad zeg! :slight_smile: Prachtig horloge Hans, gefeliciteerd!

Ziet er erg goed uit, ook ik kende het merk niet, maar op het forum komt echt van alles voorbij, echt supper!!
Veel plezier ermee!

Mooie klok Hans.
Ik kende het merk ook niet. Model doet mij een beetje denken aan een Omega evenals de band.

Een mooi horloge, Hans! Voor de mint gekleurde wijzers heb ik zowiezo altijd een zwak.

Veel plezier ermee.

Groet, Mark

Mooi Hans! Ook mooie maat voor een dergelijk horloge.

ik had er nog nooit van gehoord, maar zeker een mooie klok (tu) , en hij heeft idd wel wat weg van een speedmaster.

leuke aanwinst.