Hook Watch strap

Hallo mede HF’ers,

Zojuist liep ik tegen onderstaand bandje aan. Lijkt op de MN maar dan net even anders.

Momenteel is alleen de zwarte variant (band+hardware) in 20/22mm aangeboden. Bij elkaar net geen $25 naar Nederland.
Ik ga de 20mm eens een kans geven. Hieronder een (referral) linkje indien geïnteresseerd.
indien nog niet aangemeld bij Massdrop, ontvangen we beiden $10 tegoed

3 likes

Leuk. Kende ik nog niet.

Lijkt qua manier van gebruik vooral op watch steward straps

1 like

Net te laat dit berichtje gezien om van een korting te profiteren. Ik plaatste mijn bestelling en kwam dan hier een kijkje nemen. Op Watchuseek zijn de gebruikers alvast enthousiast dus ik kijk al uit naar de levering.

1 like

@TimeLapse
Hmm, volgens mij had ik die wel voorbij zien komen.
Methode is inderdaad vergelijkbaar. Met de MN zit ik nog wel eens te klungelen om de haak door de keeper te krijgen. Dit is meer een zijwaartse haak, leek mij eenvoudiger.

@Dustbunny
Ben benieuwd hoe die bevalt. We gaan het zien zo richting eind februari.

Thx voor de headsup. Ook eentje besteld. Kijken of dit me meer kan bekoren dan een nato.

2 likes

Het (functioneel gezien) grootste verschil met MN straps is bij watch-steward en ook bij deze strap, dat de band niet onder de kast door gaat. Horloge komt dus niet hoger te liggen dan “normaal”.

Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat de zijwaartse sluiting een verbetering is t.o.v. de twee alternatieven.

1 like

Even een site opgezocht die niet direct om je gegevens vraagt en je lokt via ‘gratis geld’, et voila ‘t is de ontwerper zelf geloof ik…

5 likes

Sorry, ja de Massdrop website is niet erg open. Zal wel te maken hebben met de aanbiedingsprijs en overeenkomsten met dealers/leveranciers.

Inderdaad dat is de website van de bedenker. Prijzen zijn ook goed te doen naar Nederland.

1 like

Ik heb er net 1 rechtstreeks bij de maker besteld, ben benieuwd.
Dank voor de tip, al heb ik niet van MD gebruik gemaakt.

1 like

Massdrop scheelt iets in de kosten. Maar daarentegen langer wachten en geen keus aangezien er maar één model wordt aangeboden. Wie weet heb je het bandje wel eerder dan ik :rofl:

Eerst wil ik even zien of het wat is. Indien het bevalt kan het zijn dat ik er nog een paar bestel.
De zwarte (via Massdrop) gaat om de Damasko DA 38. Mijn MN van Erika is 22mm, destijds besteld voor de Glycine Combat SUB (42mm). Past wel, en de blauwe streep komt mooi overeen, maar ik merk dat de randen van de band het minder prettig vinden. Al kan dat ook komen door de ietwat scherpe hardware.

1 like

Ik vind die MN straps best prijzig voor een reepje stof en deze loopt ook niet onder het hrologe door wat ik ook wel fijn vind. Ik heb ook een zwarte genomen en ga hem op mijn Sinn proberen en lijkt me wel lekker in de zomer ook.

1 like

Mijn bandje is vanmiddag toegekomen: een minimale maar goed verzorgde verpakking met daarin het bandje, een extra stel quickrelease springbars en een gedrukte handleiding. Die laatste twee ontbreken allebij bij Erika’s Originals. Het bandje zelf is mooi van kwaliteit, veel elastischer en niet zo dik als een MN bandje. Momenteel gebruik ik het met een Mondaine Stop2Go, een vrij licht horloge. Dat zit comfortabel maar echt weten doe je dat pas na enkele weken of maanden en wat uiteenlopende gebruiksomstandigheden. Voor zwaardere horloges lijkt een MN band me beter. Qua aan- en uitdoen ben ik er nog niet uit. Ik denk dat het MN bandje wat gemakkelijker is maar die gebruik ik al maanden op 2 horloges. Misschien is dat vooral een kwestie van gewoonte.

Mijn bandje is gister binnengekomen. Gisteravond op de Bulova Moonwatch maar dat is wat krap op de lugs. Vandaag gedragen op de Damasko DA 38. Comfort is uitstekend.

Ik ben trouwens geen springbars tegengekomen in het zakje. :thinking:

1 like

Springbars gevonden. :wink:
Damasko terug op leer en de hook strap gezet op mijn Amazfit Bip. Draagt erg goed.

1 like

lk heb hem nu al een tijdje binnen en bevalt goed, wel een springbar kwijt omdat die springt…
Maar heb genoeg reserve dus geen probleem :slight_smile:

Maar bandje is lekker comfie en draagt prima, ik heb hem gebruikt op mijn Sinn tot nog toe en ben wel tevreden.

1 like

Van de week vijf bandjes van the Watch Steward gekocht en eindelijk bandjes gevonden die passen.
Vaak zit ik met probleem dat een bandje te los of net te strak zit. Met deze bandjes is dat probleem helemaal verholpen. Ben met name te spreken over het feit dat de onderkant van de kast vrij blijft zoals bij een nato niet het geval is.

Mooi.

Doet me een beetje denken aan een BH van Marlies Dekkers, die snap ik ook nooit :slightly_smiling_face:

Je krijgt er, in tegenstelling tot de bh’s, een makkelijke handleiding bij :wink:

1 like