hOOOOOly grailSSSS!

Ik ben al even helemaal into Tudor, maar na gisteren mijn eerste Tudor in bezit gekregen te hebben ben ik helemaal verkocht aan het merk.
Eerst wilde ik sparen voor een Rode Black Bay. Wat een mooie klok!!!
Maar ik heb mij weeral maar eens bedacht en ga toch even doorsparen voor een Submariner.
Voor mij zal het wel een later model met de Mercedes-hands worden, omdat de rest voor mij gewoon onbetaalbaar is.
Maar er zitten echt fantastische stukken tussen, die jullie wel allemaal al zullen kennen.
Maar hier toch wat foto’s van mijn google-zoektocht.
Geniet ervan!!!

7922: duidelijk waar de Black Bay zijn dial van heeft en zonder crown-guards.

7928: een wat stoerdere bezel en nu wel crown-guards

7016: snowflake, no date

7021: snowflake met roulette date (Ă©Ă©n zwart, Ă©Ă©n rood)

9411: mooie blauwe verschijning

9411 naast zijn opvolger, de 9401: Let op de hands van de 9401, wel lollipop, maar geen mercedes-hands

7610: hier beginnen de prijzen al wat meer haalbaar te worden

en nu de specials:


9410 Marine Nationale: uitvoering voor de duikers van de Franse Zeemacht.
Om over een echte Marine Nationale te kunnen spreken, moeten er dokumenten van gedemilitariseerd materiaal bij zijn.

7754 US navy: dit is een prototype

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben!!!

18 likes

Zeker van genoten mooie post !

Mooi hoor die Tudors :+1: Die met de mercedes wijzer zijn die nog nieuw leverbaar?

Wat is gedemilitariseerd materiaal?

Leuke klokjes

Tudor maakt al vele jaren geen submariners meer,
Heel misschien nos, maar lijkt me sterk, afgaande op hun populariteit.

Gedemilitariseerd materiaal is alles wat vroeger in het bezit was van het leger en nu in handen is van burgers, hiervoor moet dit Gedemilitariseerd worden ( papierwerk dus).

Surplus goederen die je vind in de vaak belgische dumpshops b.v

OK, we ligt hier op zolder nog een plunjebaal ongedemilitariseerd materiaal…

1 like

Die 7922 is echt om te smullen zeg :tongue:

Tudor Submariners zijn cool. Succes!

1 like

Was zelf ook al even aan het kijken, met name de blauwe vind ik echt geweldig. Als ik het goed heb zijn de sub’s tot 1999 gemaakt. De laatste serie is de 79000 serie met daarin;

79090 plexi
79190 glas

Overigens zie ik sommige met een ring rond de indices (vergelijkbaar met Rolex 14060) en andere niet. Is het in dat geval een servicedial?

Mooie post.Het prototype van de US Navy had ik graag gehad.

Iedereen denk ik wel.

http://i248.photobucket.com/albums/gg166/samanator_2008/Tudorsub2.jpg

De laatste 79190 modellen hebben een dial met witgouden omlijsting van de indexen. Deze dials werden ook gebruikt als service-dials voor eerdere 79190 (en 79090?) modellen.

Deze vind ik wel bijzonder mooi, hoop er ooit zo een tegen te komen tegen de juiste prijs!

ben ook gek op vintage tudor. Ik kijk uit naar een vintage oyster met gouden bezel.

Sinds een week de gelukkige eigenaar van een 79090 (zie mijn vorige post) bij pluswatch staan een scherp geprijsde 76100 (2250 euro) die wel op hun site maar niet op chrono staat. En een volledige set 79090 voor 2800.
Mijne is uit eind 92 begin 93 en de indices worden al erg mooi crème geel. De folded rammelband voelde bijna fake toen ik voor het eerst een tudor vast had maar hij draagt wel erg comfortabel!

Tudor is behoorlijk in trek op het forum de laatste week trouwens…
Over gewild gesproken in een van mijn vorige Posts heb ik een filmpje van tudor gepost waarin ze de horloges uit hun eigen kluis showen

Yep, filmpje gezien. De max!!!