Hoopje horloges op de kop kunnen tikken

Hoi,

Sinds ik wat ben begonnen met horloges te maken kijk ik af en toe eens rond op 2dehands of er niet iets prettig online komt dat niet al te veel kost.

Vandaag kwam er een zoekertje online met toch wel een hoop horloges die al dan niet werkte.
Ik ben het net gaan afhalen voor een redelijke prijs en denk dat ik hier wel een oke deal gedaan heb.

Kennen jullie de waarde van volgende horloges ?

Groeten

1 like

De waarde is hooguit enkele tientjes per stuk. De Baume Narcist had wel een leuk horloge geweest maar de lugs zijn verbogen. De tank is afhankelijk van het formaat ook wel interessant.

Leuke projectjes, zelfs een Baume & Mercier.

Ik heb de set gekocht voor 50 euro. dus al bij al ben ik wel blij mee. kan ik weer wat verder sleutelen aan deze horloges. met tank bedoel je dan die kleine op het einde ?

De Tollet is ook wel wat waard. Er is een forumlid die er enkele heeft. Geen idee meer wie dat is.

1 like

Met de tank bedoel ik het eerste horloge, die is leuk. Al met al geen verkeerde prijs voor alles bij elkaar. Met sleutelen wel voorzichtig zijn ivm het radium op enkele van de horloges.

Hmm dat wist ik niet, lijkt me vuil spul die radium! Bedankt voor de tip.

Ik kende het merk helemaal niet toen ik deze projectjes kocht. verschoot wat van de prijs om eerlijk te zijn

1 like

Ik heb er geen verstand van maar vind ook (alleen) de eerste Dila tank mooi genoeg om aandacht aan te besteden en eventueel op te (laten) knappen. Die pre-WWII art deco vintage tanks vind ik interessant (maar nogmaals, niet gehinderd door enige kennis van zaken)

1 like

Pontiac Nageur is ook wel de moeite waard m.i.

1 like

Het was niet in aarschot.
Is geen seiko maar een corvair. (geen idee of het “beter” of “slechter” is)
Ik kan het jou morgen weten te zeggen als ik de batterijen toekrijg.