Na vele jaren motorrijden, dienstplicht etc. genoeg geluid te verwerken gekregen dat de oren het niet meer zo goed doen…
Gehoorbescherming was zo’n veertig jaar geleden minder actueel dan nu.
Sinds afgelopen jaar het mooie tikken van o.a. mijn PO en Zenith niet meer waar te nemen.
En het mooie tikken van zo’n automaat is voor mij een van de attractieve eigenschappen…
Nee… ondanks dat ik Ducati rijd… en in een werkplaats met zware machinerie heb gewerkt… geen last van mijn gehoor… ik val elke avond in slaap, luisterend naar de symphonie van 2 mechanische horloges met verschillend tikgetal op mijn nachtkastje…
de 2 handwinders die de meeste polstijd krijgen, liggen op mijn nachtkastje… de Dumet Instrument 2 en de Vostok Komandirskie
Ik zag onlamgs op national geographic bij braingames over t ouder worden en hoge tonen niet meer kunnen horen. Je kon via de tv meedoen. En t klopte ook nog. Wel jammer dat je ook de zachte tikjes v je klokjes niet meer hoort.
Misschien dat n ‘grovere’ 6497/8 of russisch uurwerkje nog wel hoorbaar is.
Ik heb na 40 jaar muziek als beroep en het vele motorrijden al jaren last van tinitus in mijn linkeroor maar kan evengoed het tikken door de ruis heen nog wel horen.
Helaas, ik ben de meeste horloges al kwijt in mijn oren. Een enkel exemplaar hoor ik nog met links, maar ik moet me behelpen met de secondenwijzer. Tja, 40 jaar popmuziek ga je toch wel merken.