Beste forumleden,
Op 27 febr. 2011 heb ik gekocht via www.Ebay.de een ENICAR. CHRONOGRAPHE D’AVIATION 1960. LOGO AOPA, cal. Valjoux 92.
Op 18 maart 2011 heb ik dit horloge via de post ontvangen.
Op het eerste gezicht was alles in orde, maar bij het opwinden van het uurwerk ging het fout.
Dit verliep als volgt, opwinden ging niet en bij het uittrekken van het opwindstiftje brak deze af.
Dat was een grote teleurstelling.
Ik heb besloten dit voorval eerst te melden aan de verkoper uit Frankrijk en daarna heb ik een afspraak gemaakt met een horlogemaker.
Bij de horlogemaker de afspraak gemaakt om het afgebroken opwindstiftje te vervangen en verder het uurwerk nog te controleren op eventuele andere mankementen.
Volgens de horlogemaker zouden de wijzers met wijzerplaat eerst moeten worden verwijderd om het afgebroken opwindstiftje er uit te halen.
Na 14 dagen kreeg ik het bericht dat het horloge klaar was.
Gisteren heb ik het horloge opgehaald, hierbij heb ik gevraagd wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn, dat het opwindstiftje was afgebroken.
Zijn verklaring was:
Dat het Enicar uurwerk waarschijnlijk niet origineel in deze horlogekast hoorde en dat zou oorzaak zijn van het afbreken van het opwindstiftje.
Hij heeft zogenaamd een aanpassing moeten doen, dat het opwindstiftje nu wel goed functioneert.
Toen ik het horloge wilde opwinden, vond ik wel gevoelsmatig, dat dit behoorlijk zwaar ging, waarop de horlogemaker antwoordde, dat is normaal bij een Valjoux uurwerk.
Een keer thuis gekomen stond het uurwerk al na ongeveer 2 uren stil.
Ook de functies van de reset met nulstand functioneren niet meer, terwijl deze wel hebben gewerkt voor de reparatie bij de horlogemaker.
Mijn conclusie, opwindstiftje gerepareerd, maar niet veel verder gekomen!
Mijn vraag aan de leden van dit forum,
Kunt u mij informeren naar aanleiding van de bijgevoegde foto’s of dit Enicar horloge origineel is, met andere woorden, horen Enicar wijzerplaat, Enicar Valjoux uurwerk in deze Aristo uurwerkkast?
De Franse verkoper beweert bij hoog en bij laag, dat alles origineel Enicar is!!!