Hopeloos verliefd op de rolex airking

Het moge duidelijk zijn , de rolex airking staat bovenaan mijn verlanglijstje.
Een sterke 2de plaats is weggelegd voor de zenith el primero.

Ik ben erg benieuwd naar de visie van mijn mede lotgenoten , die het nooit bij 1 horloge kunnen houden.
Wat zou jullie advies zijn ?
Eventueel tips over waar ik dit soort horloge het beste op de kop kan tikken zijn zeer welkom.
Mijn budget is ongeveer 3K , dus geen nieuw model maar circa jaren 2000.

Bedoel je dan de oude Airking en een oude El Primero? Anders kunnen je het wel schudden voor 3k.

1 like

Mooie klok…voor een vrouw dan.
Met zijn 34mm vind ik hem echt te klein voor een man…mits je geen 1.60m bent. Dan is het top.

[URL=http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/Mobile%20Uploads/20140212_122846.jpg.html][/URL]

1 like

Goed punt , inderdaad de wat oudere versies , rond 2003

Niet als je smalle polsen hebt

Airking van mijn betere helft op mijn smalle pols (en ik ben 1.91m)

2 likes

Deze heb ik eerder voorbij zien komen.
Zeer mooi dat roze voor de betere wederhelft.

34MM is absoluut geen probleem , daar ben ik allang achter.

Ik ben vooral benieuwd naar het verschil in kwaliteit van het kaliber in beide horloges

Wat technische toelichting zou welkom zijn , mijn ervaring is vrij beperkt.

Een wereld van verschil: die in die Rolex gaat zo’n beetje nooit kapot en kun je lang laten doorlopen. Die in de Zenith is een stuk gevoeliger als high beat uurwerk en moet vaker onderhoud.

1 like

Deze draagt nog best breed. Maar je moet wel een smalle pols hebben.

Leuk fris klokje

1 like

Dat zit wel goed dus
@El_penumbra : dankjewel , dat is een duidelijke toelichting

Mijn vrouw heeft hem gehad en de foto van @El_penumbra is een close up. Dan lijkt het nog wat. Ok met smalle polsen zou het gaan alleen ik vind het niks…voor een man.

1 like

Heb hem nog nooit gedragen.
Maar een datejust 1601 is ook maar een smal klokje ondanks zijn 36. Deze 34 is wat dikker.

Dat is nu duidelijk , heb je naast je persoonlijke mening, ook iets constructiefs bij te dragen?

Dat je Rolex Airking met hoofdletters schrijft, net als je eigen naam.
Beetje huilliehuillie omdat ik je keuze niks vindt :+1:

1 like

Mijn shift is stuk :grin:

bedankt alsnog voor de tip Spoon1 , heb nu trots een hoofdletter bij mijn naam:smirk:

Hey Spoon1,

Die jongen is op zoek naar advies, niet naar een spellingscontrole. En als je de wereld graag verbetert: ‘ik vind’ schrijf je met een d.
Hou het gezellig hier ajb.

Groet, Otto

4 likes

Damnit @JTrapman
Je hebt gelijk :+1:

@hondersotto, advies kreeg TS maar vond het niet constructief genoeg. Dus wie moet het hier gezellig houden.

1 like

Hij heeft hier toch echt gelijk, Spoon :innocent:

4 likes