Vandaag kwam deze met de meneer van tnt mee en viel met een plof op de mat. top, al zeg ik het zelf. Het ziet er robuust en oerdegelijk uit, weinig gebruiks sporen , helemaal wat ik voor ogen had. Echter de (originele?) is helaas veel te klein en dus tijdelijk deze er even om. Band aanzet tussen de lugs is 24mm, groter nog dan mn scuba duiker.
Al met al vind ik hem top, als het goed is komt deze uit 1972?
dan zal ik snel wie effe bellen, kan ik mee bieden whahaha. Ik vind het echt een gave klok. als je het achterdeksel los draaid, blijkt dat het uurwerk in zn geheel uit de kast komt met glas en al. ben nog niet verder op onderzoek uit gegaan maar het ziet er gewoon super uit.
ik ga effe zoeken naar jouw bodklok!!!
Let wel op, de band is 24! mm en ik kon hem dus al niet om en moest even naar een alternatief. Ik ga wel effe zoeken naar een stalen band, maar weet nu nog niet wat ik mooier vind.
Prachtige klok. (tu)
Mooi ding met wel een heel breed bandje.
Als ik het goed kan zien staat op deksel een 7005 of 7006 uurwerk vermeld, volgens mij zijn deze uurwerken beginnend met een zeven pas vanaf de eind jaren tachtig ?
Het 7002 uurwerk is vanaf 1988 op de lijst van de Seiko Duikers als opvolger van de 6309 .
het achterdeksel los draaid, blijkt dat het
uurwerk in zn geheel uit de kast komt met glas
en
al.
Ben je er al achter hoe je bij het uurwerk komt?
Eerlijk gezegd niet. Ik vind hem te mooi om te experimenteren. mijn vermoeden zegt via demontage wijzerplaat. Maar heel goed heb ik er nog niet naar gekeken, echter na demontage van horloge zag ik wel dat het glas er af kan en op het net vond ik ook div foto`s tot dat stadium. Ik heb nog geen verdere info gevonden danwel gezocht mbt het uurwerk.
P slootweg, bedankt voor je complimenten. Ik ben eigenlijk seikofiel en wil daar op door borduren. Ik heb er pas 7 nu en ga door op seiko mechanisch. Dat is wat mij erg aanspreekt. Af en toe wil ik best eens tegen een goeie kope aanlopen zoals deze weer. een 72er in top staat. Alleen denk ik de kast te gaan restylen in volgens mij originele staat, dwz borstelen tussen zijkanten en minimale rand langs het glas. Zo hoort ie volgens mij en mocht het lukken komen er fotos.
afmeting is:br 4omm incl kroon hg 42mm buitenkanten lugs 24 mm bandaanzet dik 12mm.
En zwaar hahah. solide klok dus.
Vaak vind ik de Seiko’s een beetje te klein…maar 40 mm
is een mooie maat.
de 7005(zonder dagaanduiding) en 7006(mét dagaanduiding) zijn oudere uurwerken.
Het 7002 uurwerk is de opvolger van de 6309 in de duikerfamilie.
Er valt een hoop te vinden op internet over de Seio uurwerken.
Zeer interessant, ook door het gave opwindsysteem met de ‘magic fingers’
Ik heb toch een poging gewaagd en ik wist dat het erg lastig was, maar ik ben voorlopig tevreden met het resultaat. je kan wel zien dat door slijtage de kast wat geleden heeft en dat vertoond zich nu in de lijnen die niet meer heel strak zijn. oorspronkelijk was de kast denk iets dikker (lees meer staal) Doordat er door de jaren heen wat materiaal is afgesleten kan je met name op de eerste foto zien dat er een ronding is ontstaan nabij de bandaanzet wat duidt op verlies van materiaal waardoor de geborstelde lijn niet strak meer is te krijgen.