Horloge 38/39/40mm met 22mm bandaanzet

Vraagje, ik heb een aantal 22mm bandjes en nato’s liggen waar ik geen horloge voor heb.
Ik ben ook wat kleinere horloges gaan dragen , zo rond de 38/39/40mm waar in mijn geval smallere banden op zitten.

Nu kan ik ze natuurlijk te koop zetten , maar ik vroeg me af met alle kennis die hier op het forum aanwezig is of er horloges zijn van 38/39/40mm met een bandaanzet van 22mm ?

De enige waar ik op kwam is de PRS-40 quartz want die heb ik ooit gehad , 22mm band aanzet en een leuke klok … behalve dat de kroon niet geschroefd is en regelmatig onbewust uitgetrokken stond (bull-watch idee :thinking:)

Ben benieuwd en in ieder geval bedankt voor de moeite :blush::+1:

1 like

40mm Tourby marine heeft 22mm lug width.

2 likes

Thnx, prima tip en mooi horloge :blush::+1:

1 like

De Amphibia 100 (links) is niet te groot en heeft 22 mm lug. Ernaast de Amphibia Triangles SE, is 39 mm met 18 lug.

3 likes

Thnx, :blush::+1:

1 like

Het kan wel wat specifieker. Ben je op zoek naar een goedkope Seiko of een Patek? Kan namelijk allebei. Dus… Je kan die gegevens gewoon zelf in chrono24 invullen en kijken wat je leuk vindt en binnen je budget past… Succes :slight_smile:

: Horloge zoeken

2 likes

Tja, Amphibia, daar moet je ook maar net trek in hebben. Ik vind ze qua horology en historie relevant en interessant genoeg om er twee in de verzameling te hebben.

2 likes

Thnx , handig … wist ik niet :blush::+1:
Patek zal het niet gaan worden … een Seiko mag maar mijn max ligt normaal tot max 10K …

1 like

Ik heb wel eens eerder een Vostok gehad , leuke betaalbare modellen … wie weet :blush::+1:

1 like

Grand Seiko evolution 9 modellen zijn 40mm met 22mm bandmaat…

Tja. Dat zag ik te laat. Beetje afdingen dan :man_shrugging:

1 like

22mm vind ik persoonlijk te breed, zeker voor kleinere diameters <40mm.

Ik heb een 42mm Zelos gehad met 22mm lug width en de band bleef me storen.
Ook de brede bandaanzet van een PRX was geen blijver.

Mijns inziens is het bijna altijd uit verhouding.

Die heeft geen band nodig, die hangt aan de muur.

3 likes

Ik heb een Pellikaan Hendrik Lorentz.
40mm en heeft ook een 22mm band.

Komt misschien binnenkort zelfs te koop

1 like

Als mijn budget 10k was zou ik mij niet druk maken over oude bandjes die nog in de la liggen, koop gewoon een mooi horloge en laat je niet beperken door een 22mm bandaanzet voor een redelijk klein horloge. :wink:

4 likes

:point_up_2:

2 likes

Precies dat!

2 likes

Verkopen als je er geen horloge voor hebt. Ik kies altijd bandjes bij horloges, niet andersom.

22mm ook naar mijn mening alleen voor duikers of sportief vanaf 40mm. Dat wil je niet (meer) dus verkopen die bandjes.

Over 333 dagen ben je TL-2 dan mag je hier verkopen.

2 likes

Dat was ook mijn eerste gedachten, maar naast de banden heb ik ook nog een fijne vouwsluiting liggen.
Na de tips wacht ik toch even met banden dumpen want bijv de Tourby die werd aangehaald is een mooi horloge waar ik nog verder naar ga kijken plus via de zoekfunctie van chrono zag ik Panerai’s 40mm waar ik niet aangedacht had .

Bedankt voor het meedenken en we gaan het zien wat het wordt :blush::+1:

Formex REEF in 39,5 mm

1 like

Ook mooi en stoer en passend bij 22mm.
Staat er één in het blauw volgens mij :wink:

2 likes

SWC Bunker. 41mm weliswaar, maar titanium en slechts 10mm hoog, dus dat zal erg licht dragen.

2 likes