Horloge aan de binnenkant dragen...?

Sinds ik (nu sinds kort) de wereld van horloges heb ontdekt, merk ik dat ik onbewust zelfs bij tv series enz zit te kijken naar de polsen van acteurs :grinning:

Maar wat mij nu opvalt: verrassend vaak zie je dat het horloge aan de ā€œbinnenkantā€ wordt gedragenā€¦?

Weet iemand wat de reden hiervoor is? Of doen mensen het hier ook?

1 like

ā€˜ā€˜Kijk mij alternatief zijn, ik ga niet mee met de grote massaā€™ā€™.
Of een te kleine pols/te brede band waardoor het horloge verschuift.

3 likes

Of makkelijker onopvallend te kunnen kijken hoe last het is
Niet houden van krasvrij uiterlijk

1 like

:joy:

Zijn denk ik reclame deals met bijv Hirsch ofzoā€¦

1 like

Alleen deze:

5 likes

Vroeger in dā€™n oorlog hadden militairen vaak horlogeā€™s met witte platen en spiegelend glas. Men kwam erachter dat spiegeling en opvallende kleuren tijdens gevechten niet handig waren, en het horloge vaak beschadigde. Dragen aan de binnenkant voorkwam dit enigzins. Ook bij het gebruik van een lang wapen kon je de tijd aflezen zonder de ondersteunende arm van het wapen te halen.

Alles in series is bullshit met een hoog ā€œpeppyā€ gehalte. Of je moet het prettig vinden dragen tijdens het gevecht met je tonercassettes en office-bestandjes.

10 likes

Ik sprak onlangs iemand die, toen ik haar vroeg waarom ze dat deed, zei ā€˜dat is etiquetteā€™.
ā€˜Oh, vertel eens?ā€™ Vroeg ik, wetende dat dit klinklare nonsnes is. Ze zei dat je je horloge eigenlijk niet moet laten zien, dat is niet sjiek. Mijn vrouw vroeg of ze niet in de war was met een smoking (geen polshorloge) maar nee: zoā€™n stalen horloge als ik omhad kon eigenlijk niet (ik droeg een colbert, overhemd en Bond-seamaster) maar de Zinzi klok die haar vriendin droeg - met wijzerplaat gewoon op de buitenkant van de pols - dat kon wel, want dat is een ā€˜hipā€™ horloge, en mag daarom gezien worden.

Ik heb geinteresseerd geknikt en wat in mezelf gegniffeld :smile:

10 likes

Daar heeft Waylon de laatste tijd ook een handje van met zijn Rolex.
Ik vind het maar raar.

In mijn puberjaren was het dragen van een horloge aan de binnenzijde van de pols de geheime code voor: Ik ben verliefd. Ik ben daar inmiddels ver aan voorbij geraakt.

7 likes

Het krast zoā€¦

Klopt ja! Ik was dat helemaal vergeten :grin:

1 like

Dan ben jij ook niet zo jong meer :wink:
En kom jij ook uit het westen des lands of was dat overal?

1 like

Ja, ik ben sinds kort pensionado en ik kom uit, oh, oh, Den Haag (uitspraak met schraperige g).

1 like

Ik een Fries en bij ons ook ā€™ ik ben verliefdā€™ā€¦

Ik dacht dat het misschien kon zijn dat je de tijd makkelijk kon zien terwijl je aan het schrijven was en heb het zelf ook even geprobeerd maar het wordt er niet echt duidelijker op zoals te zien:

1 like

@Alx Leuke series kijk je trouwens, mijn twee favorieten :wink:

1 like

Niet. Doen.

9 likes

westen? nee hoor. Mijn oudere broer heb ik zijn horloge nog nooit anders zien dragen en komen uit / wonen in het noorden.

Hij draagt zijn horloge nog altijd ā€œbinnenste buitenā€ā€¦ (en hij is halverwege de 60 :slight_smile: )

Tijdens WOI en WOII werd het Horloge wel aan de binnenzijde gedragen
zodat je tijdens het besturen van je Tiger moth of Spitfire gewoon je vliegtuigstuur kunt blijven vasthouden tijdens het aflezen van de tijd

3 likes