Horloge aan de binnenkant dragen...?

Ik zit nu al een tijdje met mijn pols te draaien, maar ik kan geen enkele manier vinden om gemakkelijk de tijd te zien als je het horloge aan de binnenkant hebt zitten.
Vooral het voorbeeld van het typen omgaat me volledig; als ik typ heb ik mijn armen/polsen vlak op tafel, dus kijk ik recht op het horloge.
Als ik het horloge aan de binnenkant zou hebben ben je dus constant met het glas op tafel aan het schuren en je moet je hele arm omdraaien om de tijd te kunnen zien.

/Mand.

2 likes

Dan typ jij blijkbaar anders dan ik; als ik typ is het horloge naar links gekanteld; ik kan wel zien hoe laat het is, maar ik kan niet recht op de wijzerplaat kijken. Om dat te doen moet ik mijn arm naar binnen draaien, wat anatomisch maar beperkt mogelijk is.

Het horloge eronder is inderdaad niet beter, je horloge zit in de weg, schuurt continu over tafel en je ziet de tijd helemaal niet, tenzij je je arm omdraait. Dat omdraaien gaat dan wel weer beter, naar buiten draaien gaat prima, i.t.t. naar binnen, maar je moet dan juist wel je hand van het toetsenbord halen. :sunglasses:

1 like

Ligt denk ik ook aan je toetsenbord (hoogt toetsen tov de tafel de steun) en je zithouding


1 like

Zeer interessante theorieen over horloges en typen allemaal. Maar als je aan het typen bent (zowel computer, laptop, telefoon, ipad) heb je toch gewoon de tijd in je beeldscherm staan? Waarom dan allemaal capriolen uithalen om je horloge af te lezen?

2 likes

Niet als je toolbar op auto hide staat. :wink:
Maar dat heeft volgens mij bijna niemand meer tegenwoordig.

Ik denk overigens niet dat hier iemand op het forum is die z’n horloge aan de binnenkant draagt. :thinking::grin:

Die heb ik met opzet uitgeschakeld in mijn taakbalk, zodat ik wel op m’n horloge moet kijken als ik de tijd wil weten :slightly_smiling_face:

5 likes

Ah, kijk. Je heb altijd horlogeliefhebber boven horlogeliefhebber

1 like

Cool! Maar ik kijk er gewoon nooit naar omdat het digitaal is, dat vind ik niet fijn aflezen.

als je afleest dat het 08.00 uur is, dan denk je toch automatisch: oh, dan staat de grote wijzer op twaalf en de kleine wijzer op 8


:nerd_face:

Deze Ezel draagt zijn klok gewoon aan de buitenkant terwijl er toch iets was met een steen ?
:laughing:
(foto van CTbeest )

:joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy:

Sinds ik de NATO XL van Miros heb ontdekt kan ik dat ook.

Als ik alle voorbeelden hier zie kan ik alleen maar de conclusie trekken dat het een illuminatie vrijmetselaar dingetje is!

1 like

Hier ga ik serieus op deze materie in: :nerd_face:
https://www.horlogeforum.nl/t/analoog-klokkijken-wordt-afgeschaft-scream/152246/40

1 like

Dat is @soninlaw, die heeft de schoenen gekocht die ik hem aanraadde :joy:

1 like

Dit horloge, dus. Weer wat geleerd.

Tenzij je John mcclane noemt, draag je je horloge zoals eender ander normaal wezen aan de buitenkant :sweat_smile:

In deze oude video van Hamilton zie je op 3:08 iemand die z’n horloge aan de binnenkant draagt, het is natuurlijk wel in scene gezet, dus of deze persoon dit gewoonlijk ook deed, zul je niet te weten komen.

Ja, alleen heeft deze chrono-stop de wijzerplaat ‘gewoon’ recht zitten en kan je deze dus het best normaal dragen. Omega heeft ook versies uitgebracht met de wijzerplaat over de breedte. Deze waren specifiek bedoeld om aan de binnenkant te dragen. Zodat autocoureurs de tijd konden aflezen zonder de handen van het stuur te halen.

2 likes

Ach, je hebt ook mensen die twee verschillende sokken dragen leuk vinden of vrouwen die zichzelf kwellen met megahoge hakken

Kwestie van smaak dus, we hoeven niet allemaal gelijk te zijn.
Maar vind wel zonde van alle krassen die ermee maakt als je horloge zo vaag draagt haha

klopt, heb er ook 2 paar :confounded: