Horloge aan de binnenkant van de pols

Er zijn inderdaad verhalen dat men in het leger (verschillende onderdelen) het horloge aan de binnenkant van de pols draagt. Deels zullen ze onwaar zijn maar er zit wel ergens een kern van waarheid in.

De Omega chronostop driver edition in het specifiek en andere rally horloges zijn specifiek gemaakt voor de binnenkant van de pols. Het interessante van de chronostop was dat ze op andere plekken echt praktisch werden gebruikt. Het was een favoriet horloge van verpleegkundigen. Het was erg praktisch voor bijvoorbeeld het bepalen van de hartslag (chronofunctie max 60 sec. is hier voldoende voor).

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

zijn er inderdaad veel bij defensie die dit doen. Reflectie is voor zo ver ik weet (en loop best wat jaartjes in een gevlekt pak rond) de enige reden naast wellicht aandacht vragen…

Het ligt er denk ik wel aan wat voor werk je doet. Wanneer je het meest aan een bureau zit is onder je pols geen goed plan. Als je veel met materiaal bezig bent, magazijn of weet ik veel wat kan ik mij wel voorstellen dat je het doet voor bescherming.

Nederlandse militairen komen toch nooit dicht genoeg bij de vijand om zichzelf te verraden? En als hun horloges ze niet verraden dan is het die rugzak vol sleutelhangers met knuffelbeertjes en gekleurde ballonnen van thuis wel (:smiley:

Mijn vader draagt zijn horloge ook altijd aan de binnenkant van de pols, een simpele rechthoekige Pulsar (met saffier). Is hij gewoon zo gewend en hij vind het fijn.
Vind het zelf maar niets, maar heb ook niet echt dunne horloges

SuperC Schreef:

Hahaha, dat heb ik nou ook altijd. Dan murmel ik
in mijzelf “time of death, 11:20”…

(:smiley: Ik wou precies hetzelfde schrijven.

De tijd in de gaten houden lijkt me ook handig om idee te krijgen wanneer je doelwit ongeveer langskomt/arriveert, indien je op solo missie bent en geen spotter e.a. ondersteuning hebt.

bij verliefdheid, staat mij bij.:stuck_out_tongue:

(:smiley:

Jeffreyh1984 Schreef:

Nederlandse militairen komen toch nooit dicht
genoeg bij de vijand om zichzelf te verraden? En
als hun horloges ze niet verraden dan is het die
rugzak vol sleutelhangers met knuffelbeertjes en
gekleurde ballonnen van thuis wel (:smiley:

Ik heb het ook weleens gedaan in een ver verleden. Waarom … weet ik niet. Eigenlijk vind ik het geen gezicht, maar laten we een ieder in zijn of haar waarde laten :wink:

Prins Bernhard deed het nog wel eens. Kon die dandy ook best hebben :).

Lijkt me heel erg onhandig met kantoorwerk. Horloge zou altijd op het bureau rusten bij mij dan.

Ik heriner mij nog wel die sergeant van de oude TV serie “Oh Moeder wat is het heet” je weet wel die heerlijke stereotype schreeuwlelijk, die had een afgedekt horloge met een soort leren afdichtdekseltje. Ik weet niet beter dat dit wenselijk was om reflecties tegen te gaan. En wist niet beter dan dit soort horloge deksels 'vroeger’gemeen goed waren zo rond WWII ? zeker bij de Britse strijdkrachten.
En o ja, horloge aan de binnenkant is aanstellerij en zonde.

wanneer je band te ruim is zakt de boel vanzelf ook omlaag
dus het is ook mogelijk dat de eigenaar zoveel mogelijk gouden schakeltjes wil showen of dat hij er geen zin of tijd voor over had die schakels te verwijderen,
anderen denken dat dit wel interessant staat en apen deze hippe look na, zelfs met een wel passend bandje.

Deze banden met afdekkapje zijn er nog steeds.
Ze zijn heden ten dage gemaakt van Neopreen.

Het voordeel hiervan is dat je in een noodsituatie nooit kunt blijven vast zitten met je pols.
De Neopreen band scheurt dan gewoon af.

Precies dat. Ik erger me er aan nu ik Suits zit te kijken.

Als je een wapen met links vast hebt dan is je horloge juist wel zichtbaar, het wapen ligt in je handpalm dus de binnenkant van je pols omhoog.

Bij een drivers watch zit de dial toch onder hoek van 45 graden? Bij deze Omega is het 90 graden.

Edit: zoiets:

1 like

Er is maar één wapen dat ik met Links vast heb, en da’s mijn Handboog, en da’s met een gestrekte arm… of ik mijn horloge dan aan de binnenkant of de buitenkant draag?.. da’s om het even… aflezen gaat niet

Foto is net op het moment van “lossen” genomen…zoals je ziet, gestrekte arm, horloge aan de buitenkant… anders zou ie nog een optater van de pees kunnen krijgen… 'k draag niet voor niets ook een onderarm-beschermer (de 2 riempjes ervan zijn zichtbaar)…Ja… ik schiet met blote armen…je weet niet wat je pijl voor zwiepers maakt als je met lange mouwen schiet, en de pees kachelt langs je mouwen…

1 like

Het mag natuurlijk wel, want wie zou het je kunnen verbieden.
Ik heb wel eens gehoord van iemand die zijn schoenen links/rechts verwisselde…