Horloge aan de binnenkant van de pols

Zo heel af en toe zie ik iemand een horloge dragen aan de binnenkant van je pols. Met de juiste kleding/houding vind ik het persoonlijk juist wel goed staan. Is daar ook een etiquette voor? Ik weet dat bij “professionele” beroepen het praktisch kan zijn, maar verder niet.

Draagt hier iemand zijn of haar horloges ook zo? :slight_smile:

Zonde van het horloge.

Je horloge aan de binnenkant van de pols dragen is pure bescheidenheid.
Niemand hoeft het te zien.

Nu ik er over nadenk en mijn pols draai denk ik…Mijn pols naar buiten draaien (horloge binnenkant) kost minder spierspanning dan de pols naar binnen draaien (dus niet alleen heel bescheiden, maar ook heel ontspannen).

Dat siert de mens!

Pfff, is natuurlijk geneuzel.

Lijkt mij dat wanneer je je horloge zo draagt dat je dat doet uit praktisch overweging, om het te beschermen bij een klusje ofzo…

No way !!!

Mijn beste,

Ja, als ik in de (felle) zon zit of fiets!!
Dan draag ik mijn horloge aan de binnenkant van de pols.
Minder verkleuring van de wijzerplaat denk ik dan maar!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik vind het persoonlijk erg onhandig want als ik veel schrijf en dergelijke op een bureau merk ik dat de gesp (met de klok boven) veel over de tafel schuurt, dus als ik het horloge onder zou dragen komen vanzelfsprekend er veel krassen op…
Lijkt me dus erg zonde, maarja misschien dat het ooit wel handig is.
Mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar mooi naar boven :wink:

Ik dacht me te herinneren dat ze dat in het leger deden om hun positie niet weg te geven doordat het licht niet weerkaatst. Maar dat verhaal zou ook onzin kunnen zijn.

1 like

Ik heb wel eens (hier) gelezen, dat soldaten het ook vaak doen, wanneer:

Reflectie door kast/horloge glas niet wenselijk is. Of als een soldaat in de schiethouding ligt, zodat hij ook dan het horloge kan aflezen.

vooral piloten deden dat toch??

Ik denk dat we dat schietverhaal naar het rijk der broodje aap verhalen kunnen verwijzen…

Als je schiet… dan is de tijd het laatste waar je aandacht naar uitgaat., bovendien, de linkerarm zit onder het wapen, niet ernaast… dus je horloge aflezen gaat niet…

Reflectie zou kunnen… maar dan nog… de mensen die ik ken die hun horloge aan de binnenkant dragen hebben nooit in het leger gezeten…

bescherming tegen beschadigingen is het enige wat ik me kan bedenken…

Mike Ross heeft dat altijd, irriteert me, zonde van de klok denk ik dan en ik vind het er niet uit zien.

Ik heb m’n horloges wel eens zo gedragen puur uit verveling om het horloge eens vanuit een andere hoek te zien.

Qua beschadigingen is het niet handig…

We kennen de deskdive sleepsporen op de sluiting allemaal wel denk ik, die heb je als je het horloge aan de binnenkant v,d pols draagt op de kast en het glas zitten.

En als militair je horloge zo dragen is vragen om problemen bij kruip en klauter bezigheden.

Groeten.

Noel.

Geen gezicht, en losbungelende horloges net zo!

1 like

Onder de pols gaat een dikkere klok vaak net iets gemakkelijker onder je mouw door omdat je mouw natuurlijk ook
vanzelf iets omlaag zakt.

b.t.w. klassieke militaire schutters horloges
hebben een deksel over het glas, geen idee of iemand zoiets in zijn collectie heeft zitten ?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,295528,1632372#msg-1632372

Maar behalve dat ik het niet mooi vind staan, zit het voor mij ook niet prettig. Misschien een kwestie van wennen, maar heb d’r geen behoefte om 't anders te doen.

Als ik muziek aan het maken ben wel, dan kan ik nml de tijd in de gaten houden zonder op te houden met blazen;

Daarnaast als iemand de tijd aan me vraagt giet je het bier over zijn blouse en niet over je zelf…:)-D

Probeer maar eens uit (:smiley:

1 like

"Alleen wat deskdive krasjes, verder niets"
Ja, ja :smiley:

Een bekende reden is de drivers watch. Horloge aan de binnenkant, wijzerplaat iets gedraaid, leest makkelijk af als je het stuur vast hebt.

1 like

Ik vind het juist aandachttrekkende aanstellerij. Bij heren op leeftijd vind ik het wel stijlvol staan, maar bij jongere kerels valt het juist méér op dan je horloge normaal dragen.

1 like

Arie Kabaalstra Schreef:

Ik denk dat we dat schietverhaal naar het rijk der
broodje aap verhalen kunnen verwijzen…

Als je schiet… dan is de tijd het laatste waar je
aandacht naar uitgaat., bovendien, de linkerarm
zit onder het wapen, niet ernaast… dus je horloge
aflezen gaat niet…

Als ik iemand neer schiet, wil ik altijd precies weten hoe laat dat was…