Ik heb nu een Garmin Vivoactive HR en gebruik het soms als activity tracker EN horloge maar ik moet zeggen dat ik het uiteraard geen mooie horloge vind … . Eigenlijk vind ik het zelfs geen echte horloge.
Zijn er onder jullie die een echte horloge aan één pols dragen en een activity tracker aan de andere?
Ik zou bv mijn Junghans Max Bill aan ene kant willen dragen en bv een Garmin Vivosmart 3 aan de andere pols.
Ik draag altijd 1 horloge. Alleen bij het sporten gaat de Apple Watch om, en gaat de andere af.
Ik heb ooit ergens gelezen dat er ook een aanpassing is zodat je van ieder horloge een smartwatch kunt maken. Er zijn oplossingen voor in bandjes dacht ik en er is een geslaagd kickstarter project van Trivoly. Deze werkt met een dunne chip die onder je horloge wordt geplaatst en via trilling en geluidssignalen meldingen doet. Een activity tracker is ook ingebouwd. Ik heb er geen ervaring me.
Zal de vrouw blij mee zijn, kun je activiteiten bijhouden tijdens het bedrijven vd liefde.
Niet vergeten ze wel met regelmaat een update te geven. Maw… .nee heb ook een leven zonder zo’n geval om de pols👍.
Ik vind dat zelf iets te veel van het goede. Het blijft een kwestie van smaak maar vind zelf twee horloges niet mooi. Nu heb je wel fitness trackers die veel meer bescheiden zijn, eigenlijk een soort van armband, dat vind ik dan weer wat anders.
Overigens houd ik meestal wel gewoon mijn Rolex om met hardlopen en draag dan mijn Garmin Forerunner als extra of tweede horloge. Dus in die zin doe ik het zelf ook
Links wisselt uiteraard, rechts draag ik regelmatig een Tomtom hardloophorloge. Vooral om de rusthartslag in de gaten te houden. Die Tomtom komt uit een aanbieding en doet wat hij moet doen (hartslag, muziek, gps) maar zou ik niet nogmaals kopen. Behalve in een goede aanbieding natuurlijk.
Twee horloges is teveel van het goede. Daarom voor een kleinere smalle activity tracker gekozen. De Fitbit Alta. Draagt als een armband zodat je rustig ook een normaal horloge kan dragen.
Bevalt zeker. Je merkt amper dat je hem draagt en de batterij houdt het bijna twee weken vol. De bijhorende app werkt snel en is compleet.
Ik heb er wel een aftermarket bandje op gezet, omdat ik de oude versie heb waar geen gesp aan zit. Met dat kliksysteem ging het bandje nogal eens onbedoeld los.