Horloge om tijdens golfen ?

Tja ik vond het wel spannend de eerste keer dat ik mijn edox om had met glowgolf.

6 likes

Mooie hobby, en het is gewoon sport natuurlijk :wink: Waar golf je? Ik doe mijn horloge altijd in een service pouch in mijn golftas. De meeste tassen hebben wel zo’n zakje voor waardevolle spullen.

1 like

Doe je goed! Qua horloge is het simpel, zoiets …

https://www.garmin.com/nl-NL/p/516207

… daar heb je ook nog wat aan tijdens het golfen. :wink:

Veel plezier! :golf: :golfing_man:

Ik laat hem thuis, neem de Garmin mee.

1 like

Zakelijk golf ik op de Dutch ben pas 33 en krijg een mooie korting daar om klanten mee te nemen. Toevallig privé net lid geworden op Midden Brabant in Esbeek lekker Brabantse golfclub.

1 like

Waar golf jij?

Ik heb er wel eens een stukkie over geschreven, omdat ik best wel veel speel en ook altijd met een horloge om. De laatste jaren met een golfhorloge (de Garmin die ik hierboven aanprijs), omdat dat makkelijker is dan telkens de laser uit de tas halen om de afstanden te meten. Ik ben lui. :wink:

3 likes

Is een golfhorloge niet onnauwkeurig? Ik weet niet exact de afwijking van gps maar dat is toch snel al een aantal meter?

Ik weet niet welk niveau jij speelt, maar voor de meeste amateurs is een paar meter niet het verschil tussen een par of een birdie :wink: … naar de vlag, zeker als ik de baan niet ken, gebruik ik vaak wel de laser. De Garmin geeft de voor-, achterkant en het midden van de green. Meestal best wel accuraat.

2 likes

Swiss made meets golf. Misschien dit eens overwegen?

Ja oké ik gebruik enkel een lazer voor naar de green tijdens overige slagen maakt een paar meter het verschil niet inderdaad. Speel nu 1.5 jaar golf hcp is 17.7 dus heb nog een lange weg te gaan richting single handicap :wink:

1 like

Netjes!

En als je je als Tiger Woods wil voelen, deze;

2 likes

Echt heel veel ‘thuiswerk’ uurtjes kunnen oefenen :wink:

1 like

Hahaha, Zoom meeting op de driving range … earpods in en knallen met die ballen! Wel een goed idee eigenlijk. Nog helemaal niet aan gedacht. :wink:

1 like

Hahaha precies dat !

1 like

Haha zn deapsee staat hem beter.

1 like

Niet om het een of ander, maar andersom zou ik er ook niet geheel gerust op zijn…
Zelf draag ik geen horloge aan de pols op de baan. Als je het toch per se wil, zou ik gaan voor een F-91W o.i.d. en anders gewoon iets van een dingetje aan je tas hangen.

1 like

Volgens mij geen goed idee om een automaat met golf te gebruiken. Ik doe ‘m netjes af! Voegt ook weinig toe om om te houden.

De verschillende Golf Pro’s die ik heb gesproken en les van heb (gehad) adviseren allemaal om geen mechanisch (en al helemaal geen automaat) horloge te dragen met golf.

Idd vanwege de impact en trillingen vanuit de shaft. (Verschilt klein beetje tussen graphite en staal :slight_smile:)

1 like

Ik denk dat ik dan toch mijn Hamilton ook niet meer aan ga doen. Pik wel ergens een Casio op;)

1 like