Horloge om tijdens golfen ?

Hahaha, Zoom meeting op de driving range … earpods in en knallen met die ballen! Wel een goed idee eigenlijk. Nog helemaal niet aan gedacht. :wink:

1 like

Hahaha precies dat !

1 like

Haha zn deapsee staat hem beter.

1 like

Niet om het een of ander, maar andersom zou ik er ook niet geheel gerust op zijn…
Zelf draag ik geen horloge aan de pols op de baan. Als je het toch per se wil, zou ik gaan voor een F-91W o.i.d. en anders gewoon iets van een dingetje aan je tas hangen.

1 like

Volgens mij geen goed idee om een automaat met golf te gebruiken. Ik doe ‘m netjes af! Voegt ook weinig toe om om te houden.

De verschillende Golf Pro’s die ik heb gesproken en les van heb (gehad) adviseren allemaal om geen mechanisch (en al helemaal geen automaat) horloge te dragen met golf.

Idd vanwege de impact en trillingen vanuit de shaft. (Verschilt klein beetje tussen graphite en staal :slight_smile:)

1 like

Ik denk dat ik dan toch mijn Hamilton ook niet meer aan ga doen. Pik wel ergens een Casio op;)

1 like

Als ik op de baan sta heb ik mijn Apple Watch om. Daar zijn ook prima apps voor om je spel bij te houden en de baan op te zien. Je voelt hem niet om je pols zitten. De automaat blijft thuis.

1 like

bij de aanschaf van mijn IWC werd geadviseerd om het niet te dragen tijdens het golfen. Ik gebruik hiervoor toch altijd mijn Garmin Fenix dus daar maakt het me niet voor uit.
De pro’s op de tour zie je ook altijd zonder lopen en direct na de ronde het horloge omdoen. (Dit zullen voor een groot deel sponsorcontracten zijn dus als die ze al niet aan doen :innocent:)

1 like

FYI, ze hebben ook handschoenen met afbeeldingen van een IWC horloge, maar maar misschien zijn die alleen voor VIPs zoals Lewis. :wink:

1 like

Heh. Je bedoelt dat je swing niet goed is voor je horloge? Zolang je geen long hitter bent of niet steeds de plaggen uit de grond staat te meppen is ook dat niet waar. Je kunt met een horloge prima golfen als je een beetje normaal slaat.

Als je beginner bent is je swing sowieso kut. Het kost gewoon tijd en oefening om dat fatsoenlijk te doen, dus ik stel voor dat je ophoudt om over je horloge te zeuren en gewoon een paar uur op de driving range gaat staan, al dan niet met een golfpro op sleeptouw.

Het toeval wil dat ik zo ga golfen, maar ik vind dat een heerlijk off-line momentje. Dus als ik met ome Han over de baan loop geen telefoons, geen foto’s en geen HF, dank je wel.

Ik stel voor dat je er ook zo in gaat staan, want het is ook nog eens tegen de etiquette om op de baan selfies te gaan staan trekken. Je speelt zo vlot je kunt en hindert anderen niet op de baan. Als je influencer wilt spelen weet ik nog wel een zwembad in Dubai wat daarvoor juist uitermate geschikt is.

Je hebt me wel geïnspireerd. Ik zal m’n GS op staal weer eens om doen. Die is zwaar. Als ik dan verlies kan ik uitleggen dat het daar aan heeft gelegen. :+1:

4 likes

Altijd indekken, ik doe voor mijn bankdrukrecords ook altijd even mijn horloge om zodat ik kan zeggen dat het daardoor niet lukte.

1 like

Mijn go-to reden is een oude oorlogswond :crazy_face:.

2 likes

Nooit een mechanisch horloge gedragentijdens golf… te zwaar, te kwetsbaar en geen toegevoegde waarde

6 likes

Gure omstandigheden nu!

Mwa dat valt wel mee toch. Als je even moet wachten op mensen voor je heb je tijd genoeg om een foto te schieten in 30 sec. Sowieso zie ik op de baan zelfs mensen met regelmaat bellen als ze even moeten wachten. Dat vind ik persoonlijk ver gaan.

Jongens het is een golfbaan, niet de Nationale Holocaust Herdenking.

Anyway: die Aqua Terra van 50k is een golfhorloge. Of het goed is weet ik niet.

2 likes

Volgens mij kan een horloge daar sowieso wel tegen. Problemen ontstaan denk ik eerder als je de bal continu ‘topped’ wat een korte maar forse trilling richting handen en pols geeft. Een goed geslagen bal en zelfs een mep in de grond geven veel minder forse trillingen. Maar ik maak me niet druk om mijn horloge. Het zit gewoon niet echt fijn met golf.

Maar als het ding niet lekker zit, of het speelt mentaal een rol (golf is nu eenmaal een sport waarbij het mentale aspect een grote rol speelt), af doen dan toch?

2 likes

Enjoy!

Dat. Nu kun je tenminste zien dat je nog een houtje drie te gaan heb! 211 … moet kunnen, beetje rol erbij. :wink:

2 likes

Sterker nog de meeste horloges sla je met golfen helemaal aan gort. Kunnen de uurwerken niet aan die krachten die erbij komen kijken.

2 likes