Horloge om tijdens golfen ?

Bewijs graag. Geen #influencer filmpjes of forumkenners, maar van de fabrikanten zelf zoals een Omega die aangeeft dat hun ‘MASTER CHRONOMETER ’ horloge prima tegen golfen kan. Ik ben erg benieuwd waar je mee komt! Tip, zoek bij de fabrikanten op shock resistance. Kom je een heel end mee.

Fijne zondag en veel leesplezier. :beers:

4 likes

6C69CE1F-820D-412B-8790-847F2C09EB74

Ik draag mijn horloges altijd tijdens het fietsen en mountainbiken dit doe ik al jaren. Je zou toch zeggen dat hierbij serieuze krachten vrijkomen, maar er is er nog nooit een stuk gegaan.

Maar ik zou je horloges ook niet meer meenemen naar een fotoshoot. Stel dat er eentje in het gras valt,

Laatst was hier iemand op het forum die zo zijn sub vernachelt had.

4 likes

Als je dan toch mechanisch zou kiezen, neem dan een handopwinder. Mijn probleem lijkt me vooral het zwiepen van de automaat-rotor elke keer, zeker bij enkelzijdig werkende systemen als Miyota’s en de 7750. Die tollen zich helemaal het leplazerus bij elke swing. :sweat_smile:

2 likes

Uit nieuwsgierigheid… Speel je golf? Want van de krachten moet ik het niet hebben.

Haha zeker weten, ik golf alleen in mijn favoriete Borg boxershort! :golfing_man:t2:

Vandaag weer veel plezier gehad met @Fate_Amenable_To_Change en flink gevloekt…binnen de etiquette.

Ik vind een horloge onder de handschoen niet lekker zitten, dus ze zitten gewoon in de pouch en dat is soms maar goed ook.

Ik was na een duik in de sloot wel erg blij dat mijn Saxonia in de tas zat, dus ik kon nog lachen (en verder spelen). Ik had niet graag met die ALS in de sloot willen liggen.

3 likes

Dat was vorige week he? Nou doe je jezelf tekort, je hebt vandaag gewoon keurig gewonnen. :slight_smile: Vier slagen. Zo kut.

Het zal aan het horloge gelegen hebben. Veel te zwaar, zo’n GS op bracelet.

3 likes

Ja, ik zag de veroorzaakte afwijking in je swing ook wel, maar ik wilde het niet benoemen. Etiquette hè? :smirk:

3 likes

Had van de week vergeten mijn Breitling af te doen op de drivers range… Resultaat: chronometer wijzer en pootjes wijzerplaat afgebroken… kan gelukkig opgelaste worden , wel 300€ schade…

Tijd voor misschien wel het lelijkste horloge ooit, de Cartier Pasha Golf, om de scores van maximaal vier personen op bij te houden.

1 like

Of voor het bijhouden van een partij snooker voor 2 personen. :slight_smile:

Heb deze wel eens in het echt voorbij zien komen. Supper handig ookal is die wat groot. Carbon dus licht en specifieke golf functionaliteit.

2 likes

Telt maar tot 99 … :wink:

3 likes

De meeste horloges kunnen er niet tegen.

De uurwerken van Omega zijn hier echter tegen bestand.

OMEGA raised its standards with METAS Master Chronometer Certification

Neem gewoon een vestzakhorloge !

Oei balen man. Oké mijn tudor gaat dus echt niet meer mee.

Ik golf niet omdat ik er niet tegen kan :wink:

Vooral een zwaarder horloge voel ik tijdens het golfen, met suboptimale resultaten als gevolg

Ik had iets soortgelijks met m’n 265 gram zware (!) Zelos Hammerhead vandaag. Aan 't eind van m’n eerste daggie van twee weekkies op de lange latten, en wat merkte ik; de staalkanten van m’n linkerski hélemaal bot ! :scream: Je skiet dan kennelijk toch teveel uit balans…:sunglasses:
Heb helaas geen ander horloge bij me, dus dán maar 13 dagen horlogeloos verder skiën.:grinning_face_with_smiling_eyes::laughing::joy:

5 likes

Je bent van harte uitgenodigd voor een rondje!

Vooral geen toegevoegde waarde omdat tijd van ondergeschikt belang is…dus geen enkele behoefte aan een horloge (anders dan iets met afstand meten)

Overigens, 211 met een houten 3 in de zomer is haalbaar als alles goed gaat en met wind mee…

Vandaag was het weer genieten overigens…droog, beetje wind en zoals @Fate_Amenable_To_Change al zei: heerlijk off-line…

Een beetje off-topic, maar soms zijn de banen of omstandigheden bij golf zo mooi dat het wél foto waardig is:

5 likes

Erg mooi inderdaad waar speel je meestal?

Eens! Hier twee plaatjes van De Lage Vuursche, een feestje …

Keertje spelen is altijd leuk!
Misschien in het voorjaar even een met wat HF’ers een leuke baan opzoeken. Ook wel lekker als de horeca het ook weer doet.

5 likes