Horloge om tijdens golfen ?

Lage Vuursche staat echt wel op mijn to-do list nog! Ik golf op The Dutch kunnen een keer ruilen;)

1 like

Haha, ik ben er geen lid. Ben er wel eens te gast. Mooie baan hoor, aanrader! De founders van The Dutch komen van de Lage Vuursche, de mannen van ‘Made in Scotland’.

Maar goed, we dwalen een beetje af.
Ik heb sinds vandaag een Seiko Astron, eens kijken of die er tegen kan. Golfen. :wink:

Ja klopt leuke gasten zijn dat. Ik zit midden in de loop van een Rolex Explorer (mijn eerste Rolex) en ben de collectie aan het ruimen voor de koop. Ga er toch nog wel een Gshock bij kopen voor het golfen:)

Nooit een mechanisch horloge tijdens het golfen. Voor afstanden gebruik ik een gratis app “TheGrint”. Werkt prima.

1 like

Weet niet precies wat die weegt, maar het kan je wat meters kosten die je maar net nodig zult hebben:

In deze test was 1 horloge 60 gram.

1 like

Kijk we worden steeds wijzer zo :slight_smile:

Gast. Ik heb een handicap van rond de 33. Ik sta nooit op een driving range, en aangezien ik zuig gebruik ik nooit, maar dan ook nooit drivers. Ik ben gewoon een ouderwetse ijzer 6 driver. Misschien dat ik nog eens een driving iron / utility club aanschaf, een drie of een vier of zo, maar ik speel dit spel voor de lol.

Zelfs m’n “rescue club” ligt al een paar jaar in de garage weg te roesten. Dus het “nodig hebben van een paar meters” is niet m’n grootste probleem. Ik denk dat grotere accuratesse bij de approach en een betere putt me veel, veel meer punten op zou leveren.

Neem nu afgelopen zondag. M’n zware winterjas zat me meer in de weg dan m’n horloge, wat ik je brom. :slight_smile: Dat en het feit dat ome @HanDavinci net een soort Geer & Goor zijn tijdens het spelen.

1 like

Volgens mij kennen we elkaar niet, dus dat “gast” begrijp ik niet helemaal, maar goed.

Hoe slecht je ook bent (of je jezelf vind), met hcp33 zal je toch af en toe een bal goed moeten raken. Wat betreft vergevingsgezindheid zou ik je toch aanraden om eerder een driver te proberen dan een driving iron o.i.d. Over het algemeen sla je een driver echt een stuk gemakkelijker dan dat soort lange ijzers.

Vaak is er inderdaad meer te winnen in precisie en geef zelf ook graag wat meters op voor meer nauwkeurigheid. Zo heeft de GPS mij enorm geholpen en kost wellicht 2 meter

1 like

Eens een driving iron is een stuk lastiger dan Driver. Gewoon heel rustig swingen dan kan er met de driver niet veel mis gaan en sla je toch al zo 180m;)

1 like

Ik kan er geen reet mee. Ze zijn moeilijk hanteerbaar en onvoorspelbaar qua richting.

Ik wilde zeggen dat het een generatie-ding moet zijn, maar ik ben zelf oud dus ik weet het ook niet. De één zit stijver in z’n omgangsvormen dan de ander, laten we het daar op houden. :slight_smile:

Was het maar zo’n feest.

2 likes

Heel af en toe. 2x 130 meter toppen is dan veelal genoeg.

2 likes

In 1 zin de gehele essentie van een betere golfer worden.

1 like

Of misschien zoals Trump :wink:

On topic: Tank quartz, is licht, comfortabel en minder gevoelig voor schokken.

2 likes

Fortis
It’s Golf ‘O’ Clock

Fortis tested and proofed

3 likes