Horloge aanbod Berlijn

Afgelopen week een city trip naar Berlijn gemaakt en zoals het hoort bij een nieuwe omgeving zet je je horloge voelhoorns aan.

In het voorheen Westelijk deel van Berlijn even bij WEMPE aan etalage toerisme gedaan. Veel Zwitserse high-end merken aanwezig maar er was er maar een dominant, ROLEX. In naam in ieder geval. De sportmodellen waren uiteraard nergens te bekennen in de etalage.

Gelukkig van de andere merken nog wel wat mooie modellen.

In het Oostelijke deel van Berlijn waar links activisme nog steeds hoogtij viert, werd ik verrast met een leuze op het asfalt. RFA oftewel ROLEX für Alle.

Ook daar schijnbaar horlogefanaten die er van balen dat de populaire Rolex modellen voor iedereen beschikbaar moeten zijn bij de AD. Althans, dat was gedachte 1.

Na hier even over nagedacht te hebben, kwam ik tot de conclusie (gedachte 2) dat dit waarschijnlijk meer een algemene aanklacht was tegen het verschil tussen arm en rijk. Iets dat beter paste bij dit deel van Berlijn.

Bij terugkomst in het hotel toch maar eens gaan Googlen op RFA en ROLEX für Alle. En pats, daar knapte de horloge bubble.

Dit ging helemaal niet over het niet beschikbaar zijn van Rolex modellen bij de AD. En ook niet over de oproep het verschil tussen arm en rijk kleiner te maken.

Nee, het was pure marketing! Voor een Duits rapper genaamd Disarstar, die net een nieuw album had uitgebracht met de titel en gelijknamige track ‘ROLEX für Alle’.

afbeelding

Aangezien mijn muzieksmaak net iets afwijkt van hetgeen deze artiest ten gehoren brengt, heb ik me er niet toe kunnen zetten de lyrics volledig te beluisteren.

Zo zie je maar dat onze horloge hobby het gevaar van tunnelvisie en het horloge als centrum van de wereld waarin we leven tot gevolg kan hebben.

30 likes

Bijzonder ironische slogan. Ik kan het wel smaken.

1 like

Had ie beter deze kunnen promoten… past beter bij z’n naam! Leuk verhaal overigens!

1 like

Mooi horloge-uitstapje. Geen vintage spul?

1 like

Nee, helaas niet. Alhoewel, ben daar wel Arkania tegen het lijf gelopen. Een 100% Berlijns horlogemerk dat zijn oorsprong kent in boord uurwerken in (gevechts)vliegtuigen. Daarover later meer!

1 like

Altijd leuk een citytrip, en dan gelijk het nuttige met het aangename verenigen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Goed bezig geweest, zie ik al. Tip voor de volgende keer: ook even bij Askania kijken, in de Hackesche Höfe. Echte Berlijns merk.

Bijvoorbeeld door heel vreemde horloge:

2 likes

Haha, lees hier mijn ontmoeting met Askania!

Leuk om te lezen Rosier. Soms zou je terug in de tijd willen…

1 like