Ah, de favoriete topics van elke HF’er: topics waar iedereen een mening mag gooien en alle anderen daar vol vooroordelen op mogen hameren, onderwijl hun compleet ongefundeerde en irrationele merkliefde verklarend voor één of andere horlogemaker. Zalig.
Hier is er zo weer eentje, want ik wil wel wat advies.
Ik heb twéé (lees: 2) horloges die ik draag. Een allrounder en een digitaal beest (ik ben afkomstig uit de eighties, dus dat moést een G Shock zijn).
Allround: Mijn Speedy
Digitaal beest: Mijn G Shock (op de foto nog in z’n Oriëntaal thuisland, ondertussen in druilerig België)
Maar er is plaats voor een derde. Een casual dresser, zo u wil. Geen échte dresser, want ik dress niet zo veel, dus dat zou wat weggegooid geld zijn. Meer iets ‘eenvoudig’, iets strakker, maar toch speciaal.
Een Max Bill, Frederik! Nee, heb ik gehad. Te meh. Iets van Nomos! Nee, behalve de Orion dan, maybe.
Ik had al gedacht aan een Seiko Sarx065 wegens die mooie emaillen plaat, maar die is met 1000 euro toch al aan de stevige kant (voor een niet-Grand Seiko).
Ik twijfel. Een B&M Baumatic Cosc? Mooi op foto, in 't echt zwaar teleurstellend (voor mij).
Maar dus die richting, ongeveer.
Werkelijk alle adviezen zijn welkom. Liefst een witte plaat, mét datum (belangrijk) en op leer. Maar niet te gewoontjes, er mag een hoek(je) af, figuurlijk. Qua grootte: 40mm of minder, liefst. Qua prijs: laat ons het redelijk beschaafd houden met een 1000 à 1500 euro.
Addendum: het hoéft geen courant merk te zijn, maar wel z’n geld waard.
Dank, nu al, voor de raad!
Groetjes,
Frederik