Horloge-advies gevraagd: een Casual Dresser

Ah, de favoriete topics van elke HF’er: topics waar iedereen een mening mag gooien en alle anderen daar vol vooroordelen op mogen hameren, onderwijl hun compleet ongefundeerde en irrationele merkliefde verklarend voor één of andere horlogemaker. Zalig.

Hier is er zo weer eentje, want ik wil wel wat advies.

Ik heb twéé (lees: 2) horloges die ik draag. Een allrounder en een digitaal beest (ik ben afkomstig uit de eighties, dus dat moést een G Shock zijn).

Allround: Mijn Speedy

Digitaal beest: Mijn G Shock (op de foto nog in z’n Oriëntaal thuisland, ondertussen in druilerig België)

Maar er is plaats voor een derde. Een casual dresser, zo u wil. Geen échte dresser, want ik dress niet zo veel, dus dat zou wat weggegooid geld zijn. Meer iets ‘eenvoudig’, iets strakker, maar toch speciaal.
Een Max Bill, Frederik! Nee, heb ik gehad. Te meh. Iets van Nomos! Nee, behalve de Orion dan, maybe.

Ik had al gedacht aan een Seiko Sarx065 wegens die mooie emaillen plaat, maar die is met 1000 euro toch al aan de stevige kant (voor een niet-Grand Seiko).

Ik twijfel. Een B&M Baumatic Cosc? Mooi op foto, in 't echt zwaar teleurstellend (voor mij).

Maar dus die richting, ongeveer.

Werkelijk alle adviezen zijn welkom. Liefst een witte plaat, mét datum (belangrijk) en op leer. Maar niet te gewoontjes, er mag een hoek(je) af, figuurlijk. Qua grootte: 40mm of minder, liefst. Qua prijs: laat ons het redelijk beschaafd houden met een 1000 à 1500 euro.

Addendum: het hoéft geen courant merk te zijn, maar wel z’n geld waard.

Dank, nu al, voor de raad!

Groetjes,

Frederik

7 likes

Als je niet voor een Grand Seiko gaat, dan kan je wellicht even kijken naar een Baume & Mercier Clifton

3 likes

@Bluelight

Dank voor het voorstel, maar ik had er ook al aan gedacht. :wink: Vind ze ‘in real life’ niet super…

1 like

22 likes

1 like

Gaan voor een GS quartz. Dat moet kunnen op leer denk ik :smile:

Misschien kan Sternglas je bekoren. Niet al te bekend en beetje in de stijl van Nomos / bauhaus.

Hier op het forum wel hoor :smile:

6 likes

Ik zie dat nu ook :grinning: die bak met kennis, is de reden dat ik mij gisteren bij jullie heb aangesloten :zipper_mouth_face:

Meistersinger Perigraph

1 like

Ik zou het niet doen. Volgens mij heb je al een van de ultieme casual dressers: een speedmaster. Ik zou er zelf een kopen, gewoon al om die reden.

Zwier daar een zwarte gator strap op en je hebt wat je zoekt zonder een extra horloge toe te voegen.

1 like

Denk is Staudt :wink:

Staudt Praeludium

12 likes

5 likes

Die tussen 1000 en 1500? Metéén! :slight_smile:

1 like

Nieuw nee.
In nieuwstaat op de 2de hands markt zeker

1 like

Hm. Interessant…

1 like

Misschien niet strak genoeg qua design.

16 likes

SARX055

9 likes

Ja, die is echt héél mooi, maar dan toch nog liever die SARX065 als ik eerlijk ben.

Jaa!!! Deze heb ik ook nog op mijn lijstje staan.